دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سهرابی در پاسخ به آنا:

گام شانزدهم هنرهای تجسمی فجر را متفاوت برمی‌داریم

گام شانزدهم هنرهای تجسمی فجر را متفاوت برمی‌داریم
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود اینکه جوایز جشنواره فجر امسال پنجاه درصد افزایش یافت و بخش‌های زیادی بدان اضافه شد اما باز هم در حد بضاعت مدیران بود و تلاشمان این است که گام شانزدهم در سال آتی متفاوت تر برداشته شود.
کد خبر : 837105

«عبدالرضا سهرابی» مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره بودجه سال آتی هنرهای تجسمی عنوان کرد: بودجه هنوز قطعیت پیدا نکرده است چرا که هر تخصیص بودجه‌ای سه مرحله را طی می‌کند تا به تخصیص برسد، ما هم پیشنهادمان را داده‌ایم تا براساس ظرفیت‌ها بررسی و به تخصیص برسد.

وی در ادامه درباره برپایی پانزدهمین جشنواره فجر و ارزیابی‌هایشان نیز گفت: با همه حواشی که این جشنواره داشت، باز هم در بهترین حالتش برپا شد. بهرحال هر موضوعی را نباید نقدش را نیز نفی کرد. گام شانزدهم را تلاش داریم که متفاوت تر برداریم.اما بهرحال جشنواره امسال خصوصیات خیلی خوبی هم داشت مثلا قولی که دادیم یک شگفتانه هر چند که فراخور تعداد هنرمندان هم نبود اما بهرحال در بضاعت مدیران ما اتفاق افتاد. 

وی در ادامه افزود: تلاش کردیم جوایز پنجاه درصد افزایش پیدا کند، جایزه جهاد تبیین را بدان افتخار می‌کنیم مثل جوایز دیگر به دو اثر برگزیده از دو استان اعطا شد که داوری‌شان در سه روز پایانی رخ داد و جدا از داوری سایر کارها بود.

سهرابی در پاسخ به سوال آنا درباره قول وزیر فرهنگ برای خرید دو اثر در جشنواره تجسمی گفت: خوشبختانه این اتفاق افتاد و این دو اثر که فکر می کنم عکس هم بودند، خریداری شد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه تلاش کردیم از همه ظرفیت‌ها در جشنواره پانزدهم استفاده کنیم و همه را فعال کردیم با توجه به شرایط و حواشی که بود، باز هم به خوبی کارها صورت گرفت، قطعا الان مشخص است که دست ما در مجموعه‌ استان‌ها چقدر باز و چقدر خالی است.

سهرابی دربار کتاب آماده شده جشنواره نیز گفت: بولتن جشنواره نیز زمان اختتامیه  آماده شد و در کتاب جشنواره نیز 260 اثر از 31 استان آثارشان وجود دارد، تمام اتفاقات نیز تا قبل ازاینکه کتاب متشر شود، در بولتن نوشته شد. در هر حال همه کارها به صورت تیمی و گروهی انجام شد و خوشحالیم که گزارش‌های خوبی از آنها باقی مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته