دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر تجسمی ارشاد در گفت‌وگو با آنا؛

سیاست جشنواره تجسمی فجر حمایت از هنرمندان سراسر کشور است

سیاست جشنواره تجسمی فجر حمایت از هنرمندان سراسر کشور است
مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست ما مبنی بر تمرکز زدایی و حمایت از همه هنرمندان کشور است چرا که همه هنرمندان نیاز به دیده شدن و حمایت مادی و معنوی دارند.
کد خبر : 828481

عبدالرضا سهرابی مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه افتتاح پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر در گفت وگو با خبرنگار آنا گفت: این دوره از جشنواره تجسمی فجر برای نخستین بار با حضور هنرمندان سی و دو استان کشورمان برپا می‌شود. من همین روز‌ها عازم محروم‌ترین استان خواهم بود که بیشترین اثر را به لحاظ کمی و کیفی به جشنواره ارائه کرده بودند و این جزو راهبرد‌های ما است.

وی در ادامه افزود: هنرمند نیازمند دیده شدن و حمایت مادی و معنوی است ما هم تمام تلاشمان این است که در حد بضاعتمان از هنرمندان تجسمی حمایت کنیم و این از جمله سیاست‌های راهبردی ما ذیل سیاست عدالت فرهنگی است.

سهرابی با تأکید براینکه برای برپایی جشنواره نگاه فقط به پایتخت نبوده، گفت: بودجه فرهنگی کشور میان دستگاههای مختلف فرهنگی توزیع میشود که یکی از این دستگاهها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بخشی از بودجه تخصیص‌یافته به این وزارتخانه، به مرکز هنرهای تجسمی اختصاص می‌یابد.

وی درباره حضور پیدا نکردن یک عده از هنرمندان تجسمی شناخته شده در فجر امسال گفت: ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم کسی را مجبور به حضور در جشنواره‌ای کنیم، ما بستر را فراهم کردیم حال دیگر اختیار با خود هنرمندان است و وظیفه ما انجام شده است ضمن اینکه به همه سلایق احترام می‌گذاریم.

سهرابی در پایان گفت: رویکرد اصلی ما دستیابی به هنر متعالی است لذا از آن عقب نشینی نمی‌کنیم و هر کاری برای رشد و پیشرفت آن انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته