دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

امروز بیش از همیشه مردم به خدمات سازمان تأمین اجتماعی نیاز دارند

امروز بیش از همیشه مردم به خدمات سازمان تأمین اجتماعی نیاز دارند
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه امروز بیش از همیشه مردم به خدمات سازمان تأمین اجتماعی نیاز دارند، به اهمیت مسئولیت‌پذیری و تعهد در میان مدیران سازمان اشاره کرد و افزود: یا نباید زیر بار مسئولیت برویم یا اگر رفتیم باید تا پای جان پای کار مردم و تعهدی که نسبت به کشور داریم، بایستیم.
کد خبر : 836953

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی  در همایش سراسری مدیران این سازمان در مجموعه فرهنگی و ورزشی نگین غرب و با شعار «تحول، عدالت و اعتماد، تأمین اجتماعی تراز انقلاب اسلامی» افزود: در این راستا اگر الگوی یکپارچگی میان بیمه، مالیات و نظام بانکی را محقق کنیم حتماً با کاهش اختلافات و اعتراضات، رضایت عمومی حتماً افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اکنون برای افزایش بهره‌وری و کاهش تخلفات احتمالی، هیچ راهی جز هوشمند سازی نداریم. تا مداخلات انسانی نابجا را در محاسبات بیمه‌ای به حداقل نرسانیم، بستر برای تخلفات وجود خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: در سازمان تأمین اجتماعی مادامی که مسیر تحولی را در پیش بگیریم، بن‌بستی در کار نیست. فراز و فرود هست اما بن‌بست نیست و مسیر تحول برای توسعه خدمات را به هر صورت باید با قوت و قدرت ادامه بدهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در سازمان تأمین اجتماعی، علاوه بر اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی، مسیر تحول را مشخص کرده است، گفت: از آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم، مدیریت جدید تأمین اجتماعی با سه شعار "تحول، عدالت و اعتماد" کار خود را آغاز کرد و ما همچنان نیاز داریم که با هوشمندی کامل، نگاه تحولی خود را استمرار ببخشیم.

همه فعالیت‌ها در سازمان تأمین اجتماعی باید تلاش برای تحقق عدالت باشد

وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی متأثر از تحولات اجتماعی و اقتصادی است که در پیرامون آن اتفاق می‌افتد، گفت: ما در کنار اجرای برنامه‌های سنواتی، باید نگاه تحولی خود را حفظ کنیم و در حدی چالاک باشیم که اگر تهدیدی متوجه ما شد، آن تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه اساس همه فعالیت‌ها در سازمان تأمین اجتماعی باید تلاش برای تحقق عدالت باشد، اضافه کرد: این عدالت‌محوری از باب این است که هویت و مأموریت ما مبتنی بر عدالت است و امنیت ناشی از عدالت است که می‌تواند آسایش ایجاد کند. اگر عدالت را محور همه فعالیت‌ها قرار دهیم، آن وقت می‌توانیم ادعا کنیم یک سازمان ارزش‌مدار اعتمادآفرین هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تأمین اجتماعی دو نگاه سلبی و ایجابی نسبت به آسایش وجود دارد، تصریح کرد: نگاه سلبی به آسایش، همان غلبه بر چالش‌ها و تهدیدها است؛ اگر در کنار این مواجهه سلبی، با نگاه ایجابی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، رضایت عمومی تولید خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه در کنار برنامه‌های عملیاتی سالانه، هشت راهبرد کلان را در سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق شعارهای "تحول، عدالت و اعتماد" در دستور کار داریم، افزود: همچنان در برخی از این راهبردها آن طور که باید موفقیت نداشته‌ایم و به هدف موردنظر نرسیده‌ایم.

زمزمه‌ها مبنی بر بن‌بست‌انگاری در مدیریت تأمین اجتماعی نادرست است

وی با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر بن‌بست‌انگاری در مدیریت تأمین اجتماعی، این ادعاها را نادرست خواند و افزود: برخی خیال می‌کنند سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بیمه و درمان به بن‌بست رسیده است. در سازمان تأمین اجتماعی مادام که مسیر تحول برای توسعه روزافزون خدمات را در پیش بگیریم، بن‌بستی در کار نیست. فراز و فرود هست اما بن‌بست نیست و مسیر تحول را باید با قوت و قدرت ادامه بدهیم.

موسوی گفت: در بودجه سال آینده حدود ۱۱۴ هزار میلیارد تومان برای مصارف حوزه درمان پیش‌بینی شده که باید مدیران در بهره‌وری این مصارف و مدیریت هزینه‌ها دقت کنند. مصرف فقط مربوط به منابع مادی نیست، بلکه سرمایه انسانی هم در این رابطه مطرح است‌.

وی با تأکید بر اینکه امروز بیش از همیشه مردم به خدمات سازمان تأمین اجتماعی نیاز دارند، به اهمیت مسئولیت‌پذیری و تعهد در میان مدیران سازمان اشاره کرد و افزود: یا نباید زیر بار مسئولیت برویم یا اگر رفتیم باید تا پای جان پای کار مردم و تعهدی که نسبت به کشور داریم، بایستیم.

موسوی ادامه داد: در تسویه ۸۸ هزار میلیاردی بدهی سازمان به نظام بانکی، که دستاوردی بسیار ازرشمند بود اگر هم‌صدایی و هم‌افزایی در مجموعه سازمان وجود نداشت، این اتفاق نمی‌افتاد. این هم‌گرایی در واگذاری سهام شازند به سازمان که اخیراً اتفاق افتاد هم بسیار پررنگ بود. این همگرایی که در سطوح مدیریت ارشد سازمان وجود دارد و بسترساز برخی موفقیت‌ها شده، باید به سطوح دیگر توسعه پیدا کند.

وی افزود: عمدتاً مجموعه‌های اقتصادی زمانی به ایستایی می‌رسند که در تله «متوسط کارآمدی و متوسط درآمدی» گرفتار و به سطحی از موفقیت راضی می‌شوند. ما گاهی حرکت می‌کنیم و رشد هم داریم، اما از جایی به بعد این حرکت صعودی متوقف می‌شود. راهکار خروج از این وضعیت متوسط‌، خلاقیت، نوآوری و دانش‌بنیانی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به آسیب‌شناسی فعال و آسیب شناسی منفعل، بر به‌کارگیری رویکرد آسیب‌شناسی فعال در این همایش تأکید کرد و افزود: در این نشست، علاوه بر اینکه در حوزه‌های رفع موانع راهبردی آسیب‌شناسی انجام می‌دهیم، باید راهکارهای رفع این آسیب‌ها را هم پیدا کنیم. در واقع باید در منشور سیاست‌های تأمین اجتماعی، راهکارهای خروج از آسیب‌ها را در اولویت قرار بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب