دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1401 - 23:23
در شهرستان شبستر؛

شرکت‌‌های صنعتی خواستار همکاری‌ با دانشگاه در قالب طرح پویش شدند

شرکت‌‌های صنعتی خواستار همکاری‌ با دانشگاه در قالب طرح پویش شدند
مدیران سه شرکت‌ صنعتی در شهرستان شبستر خواستار همکاری‌های صنعت با دانشگاه در قالب طرح پویش و پژوهش‌های مشترک شدند.
کد خبر : 836600

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شبستر، در راستای ارتقای همکاری‌ها بین صنعت و دانشگاه، جلسه مشترکی با مدیران سه شرکت صنعتی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر برگزار شد.

علی رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این جلسه با تشریح طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل) بیان کرد: در این طرح برای دانشجویان ظرفیت کار در نظر گرفته‌ شده تا در فضای واقعی رشته تخصصی خود قرار گرفته و فارغ التحصیلان موفقی باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح پویش، دانشجویان همزمان با تحصیل در صنایع و نهادهای مختلف کارکرده و مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند، عنوان کرد: بعد از گذراندن دوره‌های لازم تبدیل به نیرویی توانمند برای حضور در صنایع خواهند شد، دانشجویان علاقه‌مند به این طرح همزمان با تحصیل در دانشگاه در بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای اجتماعی که اعلام نیاز کرده‌اند در قالب کارآموزی و کارورزی شروع به فعالیت می‌‌کنند.

رضاپور با بیان اینکه طرح پویش در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه به سمت بسترسازی برای دانش‌بنیان و اشتغال بوده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و صنعت می‌توانند در کنار هم فعالیت و محیط اشتغال را به عنوان کلاس درس دوم دانشجویان فراهم کنند تا مفهوم فرهنگ کار، تربیت اجتماعی و انگیزه‌های تربیت تخصصی بهتر را برای جوانان مهیا کنند.

در ادامه مدیران شرکت‌های صنعتی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته وارتباط بین صنعت با دانشگاه را عامل ایجاد نوآوری و ابداع و توسعه اقتصاد و افزایش راندمان دانسته و خواستار همکاری‌های صنعت با دانشگاه در قالب طرح پویش و پژوهش‌های مشترک شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته