دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1401 - 22:51
به میزبانی دانشگاه آزاد انجام شد؛

گردهمایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان شهرستان زرقان

گردهمایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان شهرستان زرقان
نخستین گردهمایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان شهرستان زرقان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان با حضور نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا شد.
کد خبر : 836595

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زرقان، نخستین گردهمایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان شهرستان زرقان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان و با حضور محسن امامی دبیر کارگروه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شد.

سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد واحد زرقان در حاشیه این مراسم با ارائه گزارشی از ۲۳ سال فعالیت علمی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه بیان کرد: امیدواریم در شهرستان صنعتی زرقان که بیش از ۲۵ درصد صنایع استان را در خود جای داده است بتوانیم بیانیه گام دوم و اسناد بالادستی کشور را سرلوحه و دستور کار خود قرار داده و در راستای حل مشکلات جامعه حرکت کرده و نقش علمی، پژوهشی خود را به‌خوبی ایفا کنیم و سربازان خوبی برای ایران اسلامی باشیم.

محبی بیان کرد: جهاد از منظر مقام معظم رهبری بار معنایی ویژه‌ای دارد. جهاد زمانی معنا پیدا می‌کندکه در مقابل ما دشمن وجود داشته باشد یعنی سینه به سینه شما دشمن باشد و شما در حال مبارزه با دشمن باشید.

گردهمایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان شهرستان زرقان

وی افزود: در همه زمینه‌ها نیازمند جهاد هستیم و مدیریت جهادی لازمه پیشرفت و توسعه است هر جا به صورت جهادی وارد صحنه شده‌ایم همچون در دفاع مقدس پیروز بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد زرقان مهمترین رسالت دانشگاهیان و صنعتگران در این برهه از انقلاب را جهاد علمی دانست و بیان کرد: باید مبنای پیشرفت و توسعه جامعه خود را با جهاد علمی فراهم کنیم.

محبی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره اکید به بحث علم و پژوهش به عنوان اولین محور توصیه‌های خود دارند و لازمه پیشرفت و توسعه و سربلندی را ورود نخبگان و اندیشمندان به حوزه علم و دانش و مبارزه علمی با دشمن می‌دانند، در همین بیانیه معظم له تاکید به مقاومت در مقابل تحریم‌ها و دشمنی‌های علمی دشمن از طریق جهاد علمی دارند.

وی با توجه به گردهمایی و جلسه نخبگان و اندیشمندان و اساتید یکی از محور‌های مورد بحث این است که ضمن توجه به قابلیت و ضرورت وجود شرکت‌های دانش بنیان بنیان در جامعه، لازم است نخبگان در زمینه‌های نوآوری و حل مسئله و اشتغال آفرینی شرکت‌های دانش بنیان توجه داشته باشند و آن را مد نظر و توجه قرار دهند.

گردهمایی علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان شهرستان زرقان

به گزارش آنا در این نشست علمی محسن امامی دبیر کارگروه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور شرکت‌های دانش بنیان در حضور جمعی از دانشجویان، استادان و کارکنان و کارگزاران حوزه دانش بنیان شهرستان در خصوص آسیب ها، چالش‌ها و فرصت‌های دانش بنیان به گفت‌و‌گوی کارشناسانه پرداختند و راهبرد‌های علمی دانش بنیان را با رویکرد به جامعه هدف شهرستان جهت برون رفت از آسیب‌ها برای سال آتی ترسیم کردند.

در حاشیه این نشست نیز صنعتگران شهرستان در غرفه‌هایی دستاورد‌های نوین شان را برای همگان به رونمایی گذاشتند. در پایان مراسم  از برگزیدگان حوزه‌های علمی، فناوری، پژوهشی و صنعت با اهدای تندیس و لوح تجلیل تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته