دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 10:48

رئیس واحد مرند: همه ثروت یک دانشگاه به استادان وابسته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند گفت: «همه ثروت یک دانشگاه به نیروهای دانشگاه و وجود استادان برجسته که سالیان سال در سنگر علم و دانش افتخار آفریده‌ و زحمت کشیده‌اند، وابسته است.»
کد خبر : 83598

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی رضایی در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت استاد دکتر مطهری و گرامیداشت روز معلم با حضور اعضای هیات رئیسه و استادان دانشگاه برگزار شد، با بزرگداشت مقام معلم گفت: «رشد و تعالی جامعه به افراد که آموزش می‌ببیند و آموزش می‌دهند، وابسته است و پیشرفت چنین جامعه‌ای با دستان پرتوان معلمان است. معلمی همانگونه که معلم بزرگ و معمار انقلاب اسلامی ایران فرمودند، شغل انبیا است و امت را از وادی جهل، نادانی به سرمنزل روشنایی هدایت و از دریای پرتلاطم فساد به ساحل امید می‌رساند و همه انبیای الهی معلم بودن و برای یاد دادن و نجات بشریت مبعوث شدند.»


رئیس واحد مرند افزود: «در قدرت و توان هیچ کس نیست که مقام و ارزش معلم را بشمارد و چنانچه هیچ کس را یارای آن نیست که نقش عظیم رسولان الهی را بر کاغذ بنشاند. از این رو خداوند متعال نسب به‌ شان و مقام عالم متعلم توجه خاصی مبذول داشته و از سایر طبقات ممتاز ساخته است. نقش معلم همیشه ستودنی و دستانش بوسیدنی است. تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.»


رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی هم با ذکر احادیث و روایات در مورد اهمیت علم و دانش مطالبی بیان کرد و گفت: «هیچ مکتبی به جز اسلام نیست که برای علم و دانایی بیشترین ارزش را قائل شود. نخستین آیاتی که به پیامبر نازل شد در مورد علم و دانش است و انسان هر قدر علم زیادی داشته باشد، خودش را فقیر و نیازمند می‌داند و علم به معنای حقیقی تکلیف اگر در خدمت جوامع بشری باشد، مورد ارزش خواهد بود.»


دکتر رحیم وکیل زاده افزود: «نخستین معلم انسان خداوند متعال است و هر کسی راه انبیا و اولیا و پدر و مادرمان را برود، معلم است.»
در ادامه از استادانی که یک سال گذشته به رتبه استادیاری نایل شده بودند، قدردانی و تشکر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته