دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1401 - 16:50
فرماندار شهرستان استهبان:

دانشگاه‌ها در تدوین سند توسعه و تحول نقش بسزایی دارند

دانشگاه‌ها در تدوین سند توسعه و تحول نقش بسزایی دارند
یوسف کارگر عنوان کرد: دانشگاه‌ها با توجه به مسئولیت خطیر علمی و اجتماعی که استادان و دانشگاهیان به عهده دارند، تأثیر مؤثری در جامعه دارند.
کد خبر : 835535

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استهبان، نشست هم‌اندیشی تدوین سند توسعه و تحول شهرستان استهبان با حضور فرماندار، رئیس، اعضای هیئت رئیسه وعلمی و جمعی ازاستادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان برگزار و به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرستان استهبان، شناسایی ظرفیت‌های شهرستان استهبان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و شغلی، فرهنگی و اجتماعی و بهره‌برداری ازآن، ارائه طرح‌ها، ایده‌ها، نظرات کاربردی و علمی، پژوهشی استادان، کارشناسان و صاحب‌نظران با هدف تدوین سند توسعه و تحول تشکیل شد.

فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در تدوین سند توسعه و تحول پایدار عنوان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مؤثر و مستمرخود را در هدف‌گذاری‌های کلان شهرستان استبهان در ابعاد مختلف جامعه داشته باشند.

دانشگاه‌ها در تدوین سند توسعه و تحول نقش بسزایی دارند

یوسف کارگر افزود: دانشگاه‌ها با توجه به مسئولیت خطیرعلمی و اجتماعی که استادان و دانشگاهیان در برابر جامعه به عهده دارند، می‌توانند تأثیر مؤثری در جامعه داشته باشد، به نحوی که در این مقطع زمانی که موضوع تدوین سند توسعه تحول و آمایش وجود دارد استادان و دانشگاهیان می‌توانند به‌عنوان بازویی قوی و مستحکم با ارائه طرح‌ها، نظرات و راهکار‌های تخصصی، علمی و کاربردی در پیشبرد اهداف واقعی، دست یافتنی و ماندگاردراین حوزه (تدوین سند توسعه پایدار) نقش‌آفرینی کنند.

در این نشست استادان گروه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی درزمینه عمرانی، معماری، کشاورزی، پزشکی، علوم انسانی و فرهنگی و اجتماعی نظرات خود را اعلام و ارائه کردند.

در پایان این هم‌اندیشی مقررشد با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی همکاری‌های دوجانبه بین فرمانداری از یک سو و دانشگاه‌ها و دیگر ادارات و سازمان‌های شهرستان از سوی دیگر برای رسیدن به اهداف تعیین شده در تدوین سند توسعه پایدار شهرستان به عمل آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته