دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

جزییات علل نوسان قیمت طلا و سکه تشریح شد

جزییات علل نوسان قیمت طلا و سکه تشریح شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه از بین رفته است و بازار به یک ثبات نسبی و آرامش مطلوبی رسیده است. کاهش به حد خوبی بوده و شرایط این که مردم برای خرید اقدام کنند فراهم شده است
کد خبر : 835157

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار آنا کاهش قیمت طلا را طبیعی ارزیابی کرد و اذعان داشت: حباب قیمت سکه از بین رفته و در حال حاضر قیمت طلا به روال عادی خود برگشته است.

وی افزود: از ابتدای هفته روند افزایشی را در قیمت سکه داشتیم و در روز یک شنبه قیمت سکه به اوج خود رسید، اما با توجه به خبر‌های منتشر شده و مدیریت بانک مرکزی در ثبات قیمت ارز، به یکباره سکه روند معکوس در پیش گرفت و از روز دوشنبه بعد از ظهر، قیمت از نقطه عطف خود که ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود به قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید؛ که ۷ میلیون کاهش قیمت را شاهد بودیم.

رئیس اتحادیه طلا نوسانات بازار در افزایش و کاهش را متناسب با یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: همانطور که به یکباره افزایش قیمت را داشتیم دفعتا نیز قیمت کاهش قیمت را تجربه کردیم.

نادر بذرافشان گفت: حباب سکه از بین رفته است و بازار به یک ثبات نسبی و آرامش مطلوبی رسیده است. کاهش به حد خوبی بوده و شرایط این که مردم برای خرید اقدام کنند فراهم شده است. مردم دیگر نگران کاهش یا افزایش‌های چند میلیونی در قیمت سکه و طلا نباشند و به راحتی مصنوعات طلایی که قصد خرید آن را داشتند را می توانند خریداری کنند.

این مقام مسئول پیش بینی کرد که ثبات در بازار سکه و طلا تا پایان سال ادامه دارد؛ چرا که نوسانات شدید قیمتی در این هفته هیجانات بازار را تخلیه کرده است. در روز‌های هفته آینده، در صورتی که قیمت ارز و انس جهانی طلا نوسانات زیادی نداشته باشد قیمت طلا نهایتا بین یک تا سه درصد تلورانس دارد که آن هم طبیعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته