دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1401 - 15:49
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد هرمزگان:

دانشجویان مروج فرهنگ مهدویت در جامعه باشند

دانشجویان مروج فرهنگ مهدویت در جامعه باشند
حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد گفت: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان هرمزگان گفت: دانشجویان باید با ارائه راهکار علمی و عملی در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت، بر شبیخون فرهنگی دشمن فائق آیند.
کد خبر : 835110

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان هرمزگان در نشست با مسئولان و دانشجویان حوزه فرهنگ و هنر این دانشگاه با اشاره به توسعه و ترویج فرهنگ مهدوی اظهار کرد: دانشجویان به‌عنوان نیرو‌های جوان، خلاق و کارآمد باید با ارائه راهکار علمی و عملی در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت، بر شبیخون فرهنگی دشمن فائق آیند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در وصف این ماه مبارک فرمودند:«شعبان ماه من است» و همین بس که میلاد منجی عالم بشریت در نیمه ماه پربرکت شعبان بوده، پس دانشجویان ماه مبارک شعبان را برای آشنایی با فرهنگ مهدوی مغتنم بشمارند و شایسته است اعمال و افکارشان مهدی پسند و الهام گرفته از طریقت حضرت مهدی(عج) باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان هرمزگان تأکید کرد: ماه شعبان بهترین زمان برای بیان اندیشه‌ها اصول باور‌ها و اعتقادات و آموزه‌های مهدویت است که دانشگاهیان به‌عنوان قشر فرهیخته، مقبول و محبوب می‌توانند پرچم‌دار و زمینه‌ساز ترویج فرهنگ مهدویت در اجتماع باشند و فرهنگ انتظار را به فرهنگ جهان‌شمول و آرمانی در میان همه اقشار اجتماعی تبدیل کنند.

پاک‌نژاد با یادآوری پیامد‌های منفی تهاجم فرهنگی میان جوانان، کم‌رنگ نمودن فرهنگ انتظار و از بین بردن روحیه جهادی را از اهداف دشمن برشمرد و ادامه داد: با ترویج فرهنگ و اندیشه مهدویت می‌توان بر این شبیخون فرهنگی پیروز گشت و فرهنگ ناب مهدوی را در جامعه با قابلیت‌های موجود در دانشگاه نهادینه کرد. لازم است در این مسیر خطیر با به‌کار گرفتن راهکار‌های علمی و عملی و بالا بردن بصیرت و دشمن‌شناسی، شبیخون فرهنگی دشمن را در نطفه خفه سازیم و اجازه ندهیم تا بتواند با سم‌پاشی فرهنگی، جوانان را مسموم و به ورطه پوچی و نیستی بکشاند.

به گزارش آنا، این نشست با اظهارنظر مسئولان فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت ادامه یافت و راهکار‌هایی برای مشارکت دادن دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی ارائه شد تا با برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها و کارگاه‌های تخصصی این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته