دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1401 - 13:52
در فلسطین اشغالی در جریان است؛‌

آغاز تظاهرت بزرگ علیه کابینه «نتانیاهو» و اصلاحات قضائی رژیم صهیونیستی

آغاز تظاهرت بزرگ علیه کابینه «نتانیاهو» و اصلاحات قضائی رژیم صهیونیستی
معترضان به اصلاحات قضاییِ کابینه رژیم صهیونیستی امروز را «روز اغتشاش» نامیدند و راه‌های اصلی در سرزمین‌های اشغالی را مسدود کرده و به خیابان‌ها ریختند.
کد خبر : 835072

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از آی ۲۴ نیوز، معترضان به سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز را «روز اغتشاش» نامیدند و بزرگراهی که تل‌آویو را به بیت‌المقدس وصل می کند، مسدود کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات اعتراضی امروز در سرزمین های اشغالی اعلام کردند که به خیابان ها خواهند آمد تا مانع از کودتای نتانیاهو و ایجاد دیکتاتوری در این منطقه شوند.

در طرح کابیه نتانیاهو موسوم به «اصلاح نظام قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل، قدرت و جایگاه دستگاه های اجرایی و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت تا هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه که در جلسه کنست روز دوشنبه هفته گذشته بررسی شد، در شور اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که تصویب و به قانون تبدیل شود، باید در شور دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظام قضایی» از محاکمه فرار کند.

«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که تلاش نتانیاهو و حزب وی برای اصلاحات در دستگاه قضایی که جناح اپوزیسیون از آن به عنوان کودتا یاد می‌کند، برای تبرئه نتانیاهو از محاکمه است.

نتانیاهو در چهار پرونده مهم متهم است، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی حداقل بیش از ۱۰ بار به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر پرونده‌های مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.

نتانیاهو متهم است که میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک شرکت «بِیزِک» قرار داده است تا از نخست‌وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته