دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1402 - 12:10

«روز آشوب» در اراضی اشغالی/ مخالفان «نتانیاهو» خیابان‌ها را قبضه کردند

«روز آشوب» در اراضی اشغالی  مخالفان «نتانیاهو» خیابان‌ها را قبضه کردند
شهرهای فلسطین اشغالی، امروز سه شنبه، شاهد حضور موج عظیم مردمی است که به اصلاحات قضایی کابینه افراطی رژیم صهیونیستی اعتراض دارند و حاضرند که به قیمت برخورد فیزیکی با پلیس و اخلال در عملکرد نهاد‌های امنیتی، مانع از تصویب نهایی این طرح شوند.
کد خبر : 858709

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المیادین، خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین، در حال حاضر، پذیرای جمعیت انبوه معترضانی است که با روند قانون‌گذاری طرح موسم به اصلاحات قضایی مخالفند.

از صبح امروز سه‌شنبه، هجدهم جولای (۲۶ تیر)، تجمع‌های اعتراضی در سراسر فلسطین اشغالی، تحت عنوان هایی چون «روز اختلال عمومی»، «روز ملی مخالفان» یا «روز آشوب»، در حال برگزاری است.

هفته گذشته، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون توجه به اعتراض گسترده در اراضی اشغالی، طرح اصلاحات قضایی را در کنست به رای گذاشت که در شور نخست به تصویب رسید.

شدت اعتراضاتی که برای امروز تدارک دیده شده است به حدی است که ایجاد اختلال در بسیاری از ایستگاه‌های قطار، حمل ونقل عمومی و پایگاه‌های اینترنتی پیش بینی می‌شود.

این تجمع‌ها از مقابل ساختمان‌های امنیتی و مالی سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و آنگونه که از خبر‌ها برمی آید، ورودی ساختمان وزارت جنگ هم بسته شده است. 

طبق روایت برخی رسانه‌های عبری، صد‌ها نظامی و افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی هم با پیوستن به صف معترضان، در حال حرکت به سمت ورودی منطقه «کریاه» هستند که محل استقرار نهاد‌های کلیدی رژیم صهیونیستی است.

معترضان همچنین ساختمان بورس تل آویو را به محاصره خود درآورده‌اند و احتمال مسدود شدن مسیر‌های منتهی به فرودگاه «بن گوریون» هم وجود دارد.

همزمان، پلیس تل‌آویو نسبت به افزایش احتمال درگیری فیزیکی بین نیرو‌های خود و تظاهرکنندگانی که مخالف تغییرات قضایی هستند، هشدار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته