دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 14:53

حبیبی: بانک‌ها برخلاف نظر مراجع همچنان سود می‌گیرند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی: بارها مراجع تقلید در مورد حرام بودن جریمه دیرکرد اعلام نظر کرده‌اند، اما جریمه دیرکرد همچنان گرفته می‌شود.
کد خبر : 83485

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از فارس، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهار کرد: حاشیه سود یک کار تولیدی 10 تا 15 درصد است ، در حالی که بانکها بالای 20 تا 25 درصد سود می‌گیرند ؛ در این حالت چگونه ممکن است کار تولید در کشور سامان بگیرد.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران گفت: رهبر معظم انقلاب تولید داخلی را مقدس و حمایت آن را وظیفه می‌دانند. دولت باید نشان دهد که در حمایت از کارگران ، تولید و حاکمیت فرهنگ اسلامی بر کار و کارگر و کارفرما جدی است.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بخشنامه یکشنبه گذشته آقای جهانگیری به دستگاه‌های دولتی افزود: معاون اول محترم رئیس جمهوری به دستگاه‌ها اخطار 20 روزه داده است که برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خود را ارائه دهند؛ امیدواریم که این اخطار راه را بازگشایی کند.
وی ادامه داد: سه سال است دولت مشغول خدمت‌گذاری است و سیاستهای اقتصاد مقاومتی که بیش از سه سال است ابلاغ شده است. آیا اگر دولت در این زمینه جدی کار می‌کرد نیازی به این اخطار بود؟


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در نشست با معلمان گفت: امام خمینی (ره) بارها در سخنان خود به اسلام انقلابی تأکید فرمودند. از جمله در پیام اولین سالگرد تجلیل از شهدای هفتم تیر بر این موضوع تصریح کردند: «مگر شهدای هفتم تیر در مجاهدات سرسختانه خود و فداکاری بی دریغ در راه هدف چه می‌خواستند. این فاجعه غمناک و شهادتهای پی در پی به پیروزی اسلام انقلابی سرعت بخشید». و نیز در آخرین روزهای حیات خود در دیدار با علما و روحانیون در تجلیل از شهدای دفاع مقدس فرمودند؛ « استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت».


حبیبی ادامه داد: حالا رئیس‌جمهوری می‌‌گوید شهید مطهری «اسلام انقلابی را خطری بزرگ در برابر انقلاب اسلامی می‌دانست و قائلان به اسلام انقلابی ، مطهری را به شهادت رساندند.


وی افزود: آقای دکتر روحانی می‌دانند که شهید مطهری، این نگاه منافقین را رد کرد که اسلام فقاهت و اسلام جهاد و شهادت را به بهانه برداشت انقلابی از نگاه خودشان نفی می‌کردند.


وی تصریح کرد: آن منافقین و منحرفین دروغ می‌گفتند که طرفدار اسلام انقلابی هستند. سران آنها سر از غرب و به ویژه آمریکا در آوردند. آنها هیچ گاه در ادعای مبارزه با امپریالیسم راست نگفتند. دشمن اصلی آنها اسلام، روحانیت و ملت ایران بودند.


حبیبی گفت: به نظر ما آقای روحانی باید این مسائل را برای معلمان باز می‌کرد و اسلام‌های انحرافی اعم از اسلام لیبرالی و دموکراتیکی و اسلام تحجر و اسلام غربزده و چپ زده را توضیح می‌دادند تا تفاوت آن اسلام با اسلام انقلابی به رهبری و خط امام خمینی (ره) معلوم گردد.


وی اضافه کرد : آقای روحانی به جای آدرس غلط دادن در مورد دشمن ملت تحت عنوان «اسلام انقلابی» در پی کشف عناصر نفوذی در بدنه دولت باشند تا گفتمان امام(ره) را تحریف نکنند و چهره شهید مطهری که عمر خود را برای مبارزه با اسلام التقاطی از نوع چپ و راست به ویژه لیبرالی آن گذاشت مشوه نشان ندهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته