دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تناقض حرف و عمل شورای هنری ارکسترها/ رهبری رفت؛ فعالیت ارکستر سمفونیک ادامه دارد؟

در حالی که از دو روز گذشته اخبار متعددی مبنی بر تعطیل شدن ارکستر سمفونیک تهران منتشر شده، بنیاد رودکی با انتشار خبری تاکید بر ادامه پیداکردن فعالیت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی زیر نظر شورای هنری ارکسترها دارد.
کد خبر : 83484

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، طبق اخبار منتشر شده، علی رهبری در جلسه شورای هنری ارکسترها که 18 اردیبهشت ماه برگزار شد، مشکلات یک سال گذشته را مسائل اداری معرفی کرد و نه هنری. وی همچنین در اظهاراتش چه در جلسه شورا، چه در مصاحبه‌های پیشین و چه در استعفایی که به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده بود از وضعیت نابسامان اعضای ارکستر و پرداخت‌نشدن دستمزد نوازندگان انتقاد کرده است. با اعلام چندین‌باره این مسئله بنیاد رودکی اعلام کرده است که از 19 اردیبهشت ماه آمادگی انعقاد قرار داد نوازندگان واجد شرایط و مورد تایید شورای هنری را دارد.


طبق گزارش بنیاد رودکی، ظاهراً تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای هنری ارکسترها قرار است به فعالیت‌ها و برنامه سالانه ارکستر، انتخاب نوازندگان، رهبران، سولیست ها و خوانندگان، تعیین حقوق و مزایای اعضای ارکستر تهیه و تدوین شاخص‌های کمی و کیفی انتخاب و ارزیابی رهبران و سولیست‌های مهمان اختصاص یابد.


در این میان نکته حائز اهمیت تصمیمات شورای ارکستر است که در قالب خبری مبنی بر خروجی این جلسه در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. در این خبر تنها به ذکر تیتروار تصمیمات شورا اشاره شده است که شفاف‌سازی نشدن برخی از تصمیمات از جمله چگونگی عقد قرارداد و شرایط لازم برای نوازندگی در ارکستر، مهر تاییدی بر درستی سخنان علی رهبری مبنی بر منتشر نشدن اطلاعات و یا اتفاقات دارد.


در شرایطی که اکثریت رسانه‌ها از سرانجام نامعلوم ارکستر اخبار متعددی منتشر کرده‌اند و وضعیت نابه‌سامان آن را با قطع همکاری علی رهبری و فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکستر ملی بارها به گوش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانده‌اند، اما گویا مسئولان هنری به تنها چیزی که نمی‌اندیشند، ساماندهی اصولی ارکستر است. چراکه طبق آخرین خبر منتشر شده از سوی بنیاد رودکی، مقرر شده است بنیاد رودکی در راستای ارتقای سطح کیفی ارکستر‌ها مقدمات اعزام 12 نفر نوازنده جوان ایرانی به کشور ایتالیا برای همکاری با ارکستر جوانان جهان را فراهم کند.


با تمام این اوصاف آخرین اخبار رسیده حکایت از این دارد که علی رهبری امروز ایران را ترک کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته