دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با میلاد امام سجاد (ع) صورت می‌گیرد؛

آغاز دهه مهدویت از فردا؛ «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» شعار امسال شد

آغاز دهه مهدویت از فردا؛ «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» شعار امسال شد
از ولادت امام سجاد (ع) تا ولادت امام زمان (ع) که به عنوان «دهه مهدویت» نامیده شده است،‌ مراسم‌ها و برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال از هفتم تا هفدهم اسفندماه را شامل می‌شود.
کد خبر : 833872

به گزارش خبرنگار دین و آیین خبرگزاری آنا، دهه مهدویت امسال با شعار «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» از فردا (یکشنبه هفتم اسفندماه) همزمان با ولادت امام سجاد (ع) آغاز می‌شود و تا ۱۷ اسفندماه مصادف با ولادت حضرت صاحب عصر و زمان مهدی موعود (عج) به پایان می‌رسد.

به همین خاطر، هفتم اسفند مصادف با سالروز ولادت امام سجاد (ع) با عنوان «دعا، امیدآفرینی و آینده سازی»، دوشنبه، هشتم اسفند مصادف با ششم شعبان با عنوان «خانواده، تعلیم و تربیت مهدوی»، سه شنبه، نهم اسفندماه همزمان با هفتم شعبان با عنوان «دشمن شناسی و تقابل با فتنه‌های آخرالزمان» نامگذاری شده است.

همچنین روز چهارشنبه دهم اسفند مقارن با ۸ شعبان روز «زن منتظر و تمدن ساز»، پنجشنبه ۱۱ اسفند همزمان با نهم شعبان روز «انتظار، ایثار و مقاومت» و جمعه ۱۲ اسفند همزمان با دهم شعبان روز «معرفت، محبت و یاری امام عصر (عج)» درنظر گرفته شده است.

در ادامه این دهه، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان شنبه، ۱۳ اسفند روز «جوان منتظر، نسل آینده ساز»، یکشنبه، ۱۴ اسفند همزمان با روز احسان و نیکوکاری روز «انتظار، احسان و مواسات» و دوشنبه، ۱۵ اسفند مقارن با روز درختکاری «منتظران و حفظ محیط زیست» نام گرفته است.

در نهایت روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند همزمان با چهاردهم شعبان روز «مهدویت، عدالت و امنیت» و چهارشنبه، ۱۷ اسفند مقارن با نیمه شعبان سالروز ولادت امام عصر (عج) «روز جهانی مستضعفین» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته