دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 13:02

سمینار فلسفه و ادبیات با حضور چهره‌های شاخص در واحد تهران‌شمال برگزار شد

سمینار «فلسفه و ادبیات» با هدف ترویج مطالعات بین رشته‌ای با حضور چهره‌های شاخص این رشته در دانشکده علوم انسانی واحد تهران شمال برگزار شد.
کد خبر : 83365

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال در این مراسم که به همت گروه ادبیات و فلسفه این واحد برگزار شد با بیان اینکه کشور ما دارای ادبیات و فرهنگ غنی است، اظهار کرد: «باید بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را رواج دهیم و این در حالی است که فرهنگ دریافت اطلاعات از طریق منابع کتابخانه ای امروز داری اوضاع مناسبی است.»


دکتر امیرعبدالله مهرداد شریف، فاصله گرفتن جامعه به ویژه جوانان از ادبیات ملی و تاریخی را باعث پیدایش نوعی بی‌تفاوتی و بی‌هویتی در اجتماع دانست که می‌تواند منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی شود.



وی بر توجه به منبع غنی دینی، ادبیات ملی و تاریخی برای برون رفت از این موضوع تاکید کرد.


دکتر علی مرادخانی، معاون آموزشی واحد تهران شمال نیز در سخنانی بر ضرورت تعامل ادبیات و فلسفه تأکید کرد.


دکتر سیروس شمیسا درباره محاکات حقیقت در رمان، دکتر اصغر دادبه پیرامون نگاه فلسفی به مسایل ادبی و دکتر بهرام پروین نیز درباره موضوع فلسفه، تجدد، رمان در این سمینار یک روزه سخنرانی کردند.


در این مراسم علاوه بر استادان و دانشجویان گروه‌های ادبیات و فلسفه، مخاطبانی از موسسه‌های پژوهشی و دانشگاهیان دانشگاه‌های تهران نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته