دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1401 - 09:51
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

اردن: پیام‌هایی از تل‌آویو درباره آرام‌سازی فلسطین دریافت کردیم

اردن: پیام‌هایی از تل‌آویو درباره آرام‌سازی فلسطین دریافت کردیم
همزمان با افزایش تنش ها در اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی امیدوار است که با آغاز ماه مبارک رمضان، در همکاری با اردن راهی برای آرام کردن خشم فلسطینی ها پیدا کند.
کد خبر : 833399

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از سما، «فیصل الشبول» سخنگوی رسمی دولت اردن می گوید که این کشور پیام‌هایی از رژیم صهیونیستی مبتنی بر تلاش برای آرام کردن شرایط و کاهش تنش ها در اراضی فلسطین دریافت کرده‌است.

به گفته وی، با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان کاهش تنش در منطقه ضروری است.

این دیپلمات اردنی افزود: هیچ یک از طرح‌های ارائه شده، امیدی برای فلسطینیان برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و دائمی در حفظ کشور مستقل خود در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شریف به ارمغان نیاورده است.

سخنگوی دولت اردن آرمان ملت فلسطین را از پیچیده‌ترین موضوعات در تاریخ دانست که جهان امروز در برخورد با این مسأله منصفانه رفتار نکرده است.

سخنان الشبول ساعاتی پس از آن صورت می گیرد که «عبدالله دوم» شاه اردن سه‌شنبه شب گفت که باید مردم فلسطین در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در منطقه مشارکت داشته باشند.

وی بر موضع ثابت کشورش درباره مسأله فلسطین و تلاش‌های دیپلماتیک در دوره اخیر برای مهار تنش‌ها در اراضی اشغالی، حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس شریف تأکید کرد.

همزمان، برخی منابع رسانه‌ای اعلام کرده اند که به علت تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، نشست «النقب ۲» که قرار بود طی هفته های آینده در مغرب برگزار شود، احتمالا لغو شده است.

انجمن النقب شامل وزیران امور خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین، مغرب و مصر است و نخستین نشست آن نیز سال گذشته در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته