دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 08:01
مهدی هاشمی در گفت‌و‌گو با آنا؛

توان پرداخت حقوق «لازلو» را نداریم/ مشکلات مالی فدراسیون تمامی ندارد

رییس فدراسیون تیراندازی گفت: فدراسیون به مرحله‌ای رسیده است که حتی توانایی پرداخت حقوق مربی را هم ندارد و اگر وزارت ورزش قبل از اعزام به مسابقات جام جهانی برزیل وساطت نمی‌کرد ما بدون مربی به این مسابقات می‌رفتیم.
کد خبر : 83316

سید مهدی هاشمی در گفت‌و‌گو با آنا درباره وضعیت تیم‌ملی تیراندازی در آستانه المپیک گفت:‌ «‌متاسفانه وضعیت ما با روزهای قبل هیچ تفاوتی نکرده است و همچنان مشکلات مالی فدراسیون اولین دغدغه ماست، به طوری که قبل از اعزام تیم به مسابقات جام جهانی برزیل «‌لازلو سوچک» سرمربی تیم تیراندازی که با کسب پنج سهمیه بهترین نتیجه را برای تیم ملی تیراندازی را به دست آورده‌است به دلیل عدم پرداخت مطالباتش قصد داشت در این مسابقات شرکت نکند اما با پا در میانی وزارت ورزش این موضوع ختم به خیر شد و سرمربی تیم، راهی برزیل شد.»


وی ادامه داد:«‌تیم تیراندازی بهترین نتیجه را به دست آورده و اگر فرصت این را داشتیم که در مسابقات بیشتری کسب کنیم به طور حتم سهمیه‌های بیشتری کسب می کردیم. البته برخی معتقدند عملکرد تیراندازان در مسابقات جهانی برزیل کمی نگران کننده بود اما باید به آنها بگویم این نتیجه رابطه مستقیمی با مشکلات مالی داشت. اگر آنها در آستانه المپیک به اردوهای بیشتری اعزام می شدند و با شرایط مسابقه بیشتر آشنا می شدند به طور حتم عملکرد بهتری داشتند. در حال حاضر شرایط تیم ملی به گونه است که تنها به اردوهای برون مرزی نیاز دارد تا در این مدت زمان باقی مانده تیراندازان به آمادگی کامل برسند.»


رییس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: «‌بعد از مسابقات جام‌جهانی برزیل با نظر کادر فنی برای ملی پوشان دو اردوی هانوفر و مونیخ را در نظر گرفتیم که تیراندازان آمادگی بیشتری برای المپیک به دست بیاورند. اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی برگزاری این اردوها هم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.»


وی افزود: «تمام اقدامات لازم برای اعزام به هانوفر برای تجهیز سلاح و تامین مهمات انجام شده است، اما تا زمانی که اعتباری به دستمان نرسد نمی‌توانم المپیکی‌ها را اعزام کنیم. تیم قرار بود شب گذشته به هانوفر اعزام شود، اما این اتفاق نیفتاد. متاسفانه مشکلات مالی ما بسیار جدی است و اگر شده پول قرض می‌کنیم تا تیم را اعزام کنیم اما خوشبختانه هزینه بلیط از طریق کمیته ملی المپیک تامین شده است.»


هاشمی عنوان کرد: «متاسفانه بزرگترین مشکل تیم ملی تیراندازی در وهله اول کمبود فشنگ و مهمات است به طوری که این موضوع تمرینات تیم را تحت تاثیر قرار داده است و یکی از علت‌های نتایج ضعیف تیم‌ملی تیراندازی در برزیل هم همین موضوع بود.»


رییس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر اینکه منابع و امکانات لازم در اختیار آنها قرار نگرفته است، عنوان کرد: «‌به طور حتم تامین منابع مالی یکی از فاکتورهای اساسی نتیجه گیری یک تیم‌است. اما فدراسیون به مرحله‌ای رسیده است که حتی توانایی پرداخت حقوق مربی را هم ندارد و اگر وزارت ورزش قبل از اعزام به مسابقات برزیل وساطت نمی کرد ما بدون مربی به این مسابقات می رفتیم. لازلو از عدم پرداخت مطالباتش بسیار گله مند است و قبل از مسابقات برزیل هم تصمیم داشت تا زمانی که حقوقش پرداخت نشود تیم را همراهی نکند که این موضوع با وساطت وزارت ورزش برطرف شد.»


هاشمی با بیان اینکه حقوق این مربی چندسال است که به تعویق افتاده‌ است اظهار کرد: « لازلو در این چندسالی که در تیم ملی حضور داشت نتیجه قابل قبولی گرفت و ما از او رضایت کامل داریم اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی توانایی پرداخت حق و حقوق او را نداریم و هم اکنون به حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیاز داریم.»


رییس فدراسیون تیراندازی به وضعیت قرارداد مربی این تیم اشاره کرد و گفت:« لازلو تا پایان المپیک با ما قرارداد دارد و نمی دانم بعد از المپیک تصمیم به بازنشستگی یا ادامه همکاری دارد اما در حال حاضر مهمترین موضوع بحث حق و حقوق این مربی است. ما دوست نداریم او با بی میلی برای ایران کار کند و تیمی که نتیجه قابل قبولی در کسب سهیه گرفته حالا به دلیل مسائل مالی به زمین بخورد.»


هاشمی همچنین به شرط فدراسیون برای پرداخت حقوق لازلو اشاره کرد و گفت: «با توجه به مشکلات مالی که داشتیم به لازلو این پیشنهاد را دادیم که بخشی از حق و حقوقش را ببخشد تا ما مقداری از آنها را پرداخت کنیم اما هم اکنون هیچ توافقی صورت نگرفته است و ما باید به صورت کامل حقوق او را پرداخت کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته