دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1401 - 14:15
رئیس دانشگاه آزاد تبریز اعلام کرد؛

اختصاص ۵ میلیارد تومان به دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی در سفر رئیس جمهور

اختصاص ۵ میلیارد تومان به دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی در سفر رئیس جمهور
آرش رنجبران عنوان کرد: اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان در سفر اخیر رئیس جمهور به دانشگاه آزاد اسلامی نویدبخشِ ایام مسرت‌بخش و خوشایندی برای آینده علمی استان آذربایجان‌ شرقی است.
کد خبر : 832996

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از تبریز، مراسم چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با عنوان «جشن چهل سال بالندگی در چهل و چهارمین بهار انقلاب» با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، زین‌العابدین عابدین‌خرم استاندار آذربایجان‌ شرقی، امیر دریادار رضا عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، آرش رنجبران سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز، مسئولان استانی و دانشگاهی، رؤسای پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، پژوهشگران، استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن استاد شهریار واحد تبریز برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه نهال دانشگاه آزاد تبریز در سال ۶۱ با سه رشته پایه‌گذاری شد، گفت: امروزه این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی است و در چهل سالگی خود که در فرهنگ و ادبیات دینی ما سن کامل محسوب می‌‌شود در مسیر تکامل علمی گام برمی‌دارد.

آرش رنجبران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیش از ۲۳ هزار دانشجو، ۳۰۵ عضو هیئت علمی، یک‌هزار و ۲۰۰ استاد و دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ۵۶ هزار دانشجو بزرگ‌ترین شبکه علمی منطقه شمالغرب کشور را دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با ۱۰ دانشکده تخصصی، یک دانشکده مهارتی، یک دانشکده بین‌الملل با ۲۴۳ رشته و ۶۰ آزمایشگاه، کارگاه و سه سرای نوآوری و یک بیمارستان فوق تخصصی به فعالیت آموزشی، پژوهشی و درمانی می‌پردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، توسعه مهارت‌آموزی را جزء اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: این دانشگاه برگزارکننده دوره‌های مهارت‌آموزی صنایع آذربایجان‌شرقی است که در راستای سند توسعه، امسال تفاهم‌نامه قطعه‌سازی با مجموعه تراکتورسازی به مبلغ ۷۷ میلیارد تومان منعقد شده و برنامه‌های مرتبطی نیز با همکاری صنایع مس در دست اقدام دارد.

رنجبران، تصویب رشته داروسازی در واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را نقطه عطفی در دستیابی به یک مجموعه بزرگ و مدرن پزشکی عنوان کرد و یادآور شد: اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان در سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی به این دانشگاه، نویدبخشِ ایام مسرت‌بخش و خوشایندی برای آینده علمی استان آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته