دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 15:26

گرامیداشت روز معلم و مقام استاد در واحدهای دانشگاهی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی/8

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی، روز معلم و مقام استاد را گرامی و یاد و خاطر استاد شهید مرتضی مطهری را پاس داشتند.
کد خبر : 83295

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور امام جمعه شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنقر و کلیایی برگزار شد.


به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام برقراری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنقر و کلیایی از استادان و دانشجویان نخبه دانشگاه قدردانی شد.


در این مراسم برقراری به تبیین نقش تربیتی معلم پرداخت.


سپس دکتر قاسمی رئیس دانشگاه در این جلسه از دانشجویان بر‌تر و ممتاز با اعطای هدایایی و لوح قدردانی کرد.


همزمان با گرامیداشت روز معلم و با حضور ۲۰ زوج دانشجو مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه برگزار شد.


با حضور عبدالرضا کردی روان‌شناس مطرح کشور و جمعی از مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان، مراسم روز معلم و ازدواج دانشجویی در سالن شهید مطهری واحد برگزار شد.


دکتر قهرمان جوادی‌زاده رئیس واحد با یاد و خاطره شهید مطهری، جایگاه شغل معلمی را بسیار با اهمیت خواند و از آن به عنوان والا‌ترین شغل یاد کرد.


وی خاطرنشان کرد «برای داشتن کشوری آباد و پویا باید توجه اساسی به امر آموزش و پرورش داشت و این امر باید از‌‌ همان ابتدا تا دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.»


رئیس واحد بندرلنگه به زوج‌های جوان یادآور شد تا با توکل کردن بر خدا و اعتماد و احترام متقابل برای تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند.


در این مراسم کردی نیز درباره مسائل مربوط به اخلاق مداری و خانواده به سخنرانی پرداخت و در پایان به رسم یادبود به استادان و زوج‌های جوان هدایایی اعطا شد.


در مراسمی که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان و با حضور دکتر محسن صفریان رئیس واحد، معاونان و جمعی از استادان این واحد دانشگاهی برگزار شد از استادان این واحد دانشگاهی با اعطای هدایایی تجلیل شد.


رئیس واحد رفسنجان با تبریک عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامیداشت.


صفریان گفت: «در تعالیم روحبخش قرآن کریم و احادیث و روایات فراوانی که از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) نقل شده است مقام و منزلت بالایی برای معلم ذکر شده است.»


وی افزود: «از آن رو معلمی را شغل انبیا می‌دانند که کار اصلی انبیاء هدایت و روشنگری است به همین علت معلم نیز باید عمده‌ترین وظیفه خود را هدایت نسل جوان و روشنگری بداند.»


صفریان با بیان اینکه استادی می‌تواند دانشجو را به مقصد برساند که خود اهل نور باشد گفت: «وقتی یک معلم نورانی می‌شود که خودسازی درونی را به انجام رسانده باشد و در اینصورت است که بنا بر روایات هر آنچه در اسمان‌ها و زمین است برای چنین معلمی طلب خیر و برکت و آمرزش می‌کنند.»


در پایان این مراسم که با برنامه‌های فرهنگی همراه بود از استادان مدعو و عضو هیات علمی دانشگاه با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.



مراسم گرامیداشت هفته معلم و قدردانی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوی در سالن آمفی تئا‌تر این دانشگاه برگزار شد.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با تبریک روز معلم، به تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله دکتر مطهری از بعد علمی پرداخت و گفت: «باید قدر داشته‌های علمی و عالمانی همچون شهید مطهری را بدانیم و این امر تنها با افزایش بلوغ فکری جامعه میسر می‌شود.»


دکتر علیلو تاکید کرد: «به منظور گسترش تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری، از استادان انتظار می‌رود برنامه ریزی و توجه ویژه‌ای برای ارتقا به مرتبه دانشیاری داشته باشند.»


در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با گرامیداشت این ایام گفت: «یادآوری روز معلم ومقام معلم تداعی کننده یاد و خاطره بزرگ مردی فیلسوف فقیه نظریه‌پرداز و دانشمند عالیقدر آیت‌الله دکتر مطهری است.»


دکتر علیرضا لطفی با توجه به فضایل علمی و اخلاقی فیلسوف شهید دکتر مطهری اظهار کرد: «از اندیشمندانی همچون دکتر علی شریعتی نیز باید بعنوان مغز متفکر و فردی که با قلم کوبنده‌اش اشاعه دهنده تفکرات انقلاب اسلامی بود در این روز باید یاد آورد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های مختلف این واحد بیان کرد: «واحد خوی قدم در راه پیشرفت نهاده و خواستار همکاری بیش از پیش استادان و پرسنل دانشگاه در راه اندازی شرکتهای دانش بنیان و سوق دادن دانشگاه به درآمدهای غیر شهریه‌ای و کمک به پیشبرد اهداف دانشگاه و تبدیل علم به ثروت شد.»


وی با بیان اینکه ارزشمندی و خوبی یک معلم با بررسی آیات، روایات و کلمات بزرگان دین در اخلاص در نیت، تزکیه نفس و تقید به عمل صالح بوده تصریح کرد: «معلم خوب باید در همه حالات و زمان‌ها احساس مسئولیت داشته تا زمینه ایجاد شکوفایی و معنویت در متعلمین فراهم شود.»


لطفی تاکید کرد: «برای رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه، تنها راه خروج از بحران بوجود آمده در دانشگاه توجه کردن به شرکتهای دانش بنیان و استفاده از خرد جمعی و شرکت اعضای هیات علمی در تبدیل علم به ثروت است.»


پخش کلیپی در موردشهادت استاد فرزانه شهید مطهری، مستندی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی و دکلمه در باره روز معلم پایان بخش این مراسم بود.


مراسم تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با حضور دکتر محمدعلی اردبیلی استاد گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران، هیات رئیسه و استادان واحد برگزار شد.


دکتر محمدعلی اردبیلی گفت: «بزرگداشت مقام استاد درهمه کشور‌ها انجام، و روزی را تحت روز استاد وسپاسگزاری از مقام علم و دانش خود دارند بویژه نهاد‌های علمی و فرهنگی، شایسته است که این روز با شکوه هر چه بهتر انجام شود.»


در ادامه دکتر ابوالفضل جعفر قلیخانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با تبریک روز مقام استاد اعلام کرد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس دانشگاه آزاد لازم است همه اساتید تبدیل علم به ثروت را جدی بگیرند و گروههای آموزشی درون خود گروههای پژوهشی تاسیس کنند چرا که ارتقا جایگاه دانشگاه باید از همین کانال‌ها اتفاق بیفتد.


در پایان این مراسم با اهدا هدایایی از استادان واحد تجلیل و قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته