دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1401 - 21:13
برای تخلیه شهرکی در کرانه باختری؛

وزرای نتانیاهو به جان هم افتادند

وزرای نتانیاهو به جان هم افتادند
تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهرک "الکُرم"در شرق شهر رام‌الله در کرانه باختری و اختلاف‌نظر وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو در این‌باره، آنها را به جان یکدیگر انداخت و به همین دلیل نخست‌وزیر این رژیم تصمیم به توقف روند تخلیه گرفت که انتقاد تند وزیر امنیت داخلی را به همراه داشت.
کد خبر : 832372

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز تصمیم گرفت تا تخلیه شهرک الکرم، در منطقه "شیلو" واقع در شرق رام‌الله را متوقف کند.

این تصمیم نتانیاهو خشم و اعتراض شدید ایتامار بن گویر وزیر تندرو دارایی کابینه وی را به همراه داشته است.

بن گویر با حمله به نتانیاهو گفت: ما به دولت ملحق نشدیم که این اتفاق بیفتد، ما با این وعده نخست وزیر به دولت ملحق شدیم که یک دولت کاملاً راست خواهیم داشت، سیاست کابینه به شکل فعلی نمی‌تواند ادامه یابد.

برپایه این گزارش، این تصمیم نتانیاهو پس از آن اتخاذ شد که رسانه‌های صهیونیست از شکل گیری اختلافات شدید میان بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل بر سر تخلیه این شهرک پرده برداشتند.

سایت صهیونیستب "والا" در این باره اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر از صبح امروز در حال تلاش برای تخلیه الکرم، علیرغم درخواست اسموتریج برای جلوگیری از تخلیه هستند.

این سایت گزارش داد که برخی از شهرک نشینان برای جلوگیری از دستگیر شدن و جلوگیری از تخلیه شهرک به روی درختان در منطقه فرار کردند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که اسموتریچ طبق اختیارات خود دستور کتبی مبنی بر توقف تخلیه و عدم اجرای آن تا زمان بررسی آن صادر کرد، اما گالانت دستور داد که روند تخلیه بدون توجه به دستور اسموتریچ انجام شود.

متعاقباً دفتر اسموتریچ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال اقدام گالانت برای تخلیه الکرم و خشونت شدیدی که امروز صبح علیه شهرک‌نشینان به کار گرفته شد، حزب "صهیونیسم دینی" جلسه‌ای فوری برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته