دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1401 - 13:54
با حضور مسئولان انجام شد؛

سمای دهاقان میزبان جشنواره طبخ غذا‌های ایرانی سنتی + تصاویر

سمای دهاقان میزبان جشنواره طبخ غذا‌های ایرانی سنتی + تصاویر
جشنواره طبخ غذا‌های ایرانی ـ سنتی را با حضور مسئولان در سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.
کد خبر : 831478

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دهاقان، مدیریت مجتمع آموزشگاهی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، جشنواره طبخ غذا‌های ایرانی ـ سنتی را با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیر و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان، جمعی از معتمدین شهر و گروهی از اولیاء و مربیان آموزشگاه در محل پیش‌دبستانی سمای دخترانه برگزار کرد.

مدیر پیش‌دبستانی سمای دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره برگزاری این جشنواره اظهار کرد: پیش از برگزاری جشنواره در برنامه‌های توجیهی با ترغیب دانش‌آموزان و خانواده‌ آنان به استفاده از غذا‌های سنتی به جای غذا‌های آماده، اثرات منفی و غیرقابل جبران استفاده از غذا‌های آماده و فست فودی را تشریح و حاضران را به شرکت در این جشنواره ترغیب کردیم.

زینب یوسف‌پور افزود: غذا‌های سنتی ایرانی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه از کشور تهیه می‌شوند و غالباً مواد این قبیل غذا‌ها موجود و در دسترس هستند. پخت بسیاری از غذا‌های ایرانی ضمن ساده بودن از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و از طرفی سلامتی فرد را تضمین کند. در غذا‌های سنتی از مواد غذایی سالم و تازه استفاده شده و با توجه به مدت‌زمان کم پخت، ویتامین‌های مواد غذایی از بین نمی‌روند  به همین دلیل برای سلامتی بسیار مفید هستند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را یادآور شد و عنوان کرد: هدف از برگزاری جشنواره اهمیت قائل شدن خانواده‌ها و افراد برای تغذیه سالم و سنتی بود که با همکاری والدین در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

به گزارش آنا، در پایان جشنواره، غذا‌ها بین دانش‌آموزان توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته