دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست گردشگری شهرداری تبریز:

دانشگاهیان مسئول معرفی آثار هنری جامعه هستند

دانشگاهیان مسئول معرفی آثار هنری جامعه هستند
محمدرضا عیوضی گفت: استادان و دانشجویان مسئول معرفی آثار هنری جامعه هستند و می‌توانند توریسم‌های فراصنعتی را برای مطالعه دقیق تاریخ ایران جذب می‌کنند.
کد خبر : 830440

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از تبریز، محمدرضا عیوضی سرپرست گردشگری شهرداری تبریز در نشست تخصصی راهکار‌های توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی تاریخی آذربایجان شرقی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، اظهار کرد: استادان و دانشجویان مسئول معرفی آثار هنری جامعه هستند و می‌توانند با محتواسازی آثار تاریخی و تاریخ ایران، توریسم‌های فراصنعتی را برای مطالعه دقیق تاریخ ایران جذب می‌کنند.

وی افزود: با وجود راه‌اندازی رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سال ۸۸ در این دانشگاه تدریس رشته توریسم آغاز شد و بعد از مدتی متقاضی این رشته بسیار کاهش یافت. باید با راه‌اندازی هتل توسط بخش خصوصی در کلیبر از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده بهینه شود و با توجه به پیشرفت زمان صنایع‌دستی و گردشگری که توسط نسل‌های اول و دوم اداره می‌شوند در دانشگاه‌ها تدریس و به چرخه آموزش و بهره‌برداری بازگردانده شود.

سرپرست گردشگری شهرداری تبریز ادامه داد: تبریز جزء شهر‌هایی بوده که عمری بالای سه هزار سال دارد و موزه عصرآهن یکی از نشانه‌های ریشه تبریز است.  با وجود اینکه تبریز یکی از کلان‌شهر‌های کشور بوده از نظر اجتماعی با استان‌های کوچک‌تر مقایسه شده و از طرفی هم با فرار مغز‌ها مواجه هستیم که مانع پیشرفت تبریز می‌شود.

عیوضی مطرح کرد: توسعه به معنی رشد تدریجی برای پیشرفت، بزرگی و قدرتمندتر شدن جامعه، شهر و کشور است. آذربایجان شرقی از لحاظ عوامل طبیعی قابلیت توسعه گردشگری از نظر توان اقتصادی نسبت به کشور‌های دیگر موقعیت خوبی  و از لحاظ امکانات زیربنایی و اقامتی در مقایسه با گردشگران محلی موقعیت اجتماعی خوبی دارد.

وی گفت: به دلیل اینکه توان اجتماعی تبریز به‌خوبی توسعه نیافته، دانشجویان و شهروندان مسئولیتی را در حوزه گردشگری بر عهده دارند و با کمک آموزش‌های عمومی شهرداری و متولیان دانشگاه‌ها می‌توان توان اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی گردشگری شهر را تقویت کرد. ایران کشور مهمان‌پذیر است؛ اما با رفتار‌های ناپسند برخی از اصناف توریست را از دست می‌دهیم که باید حداقل با آموزش‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی اصناف را از لحاظ برخورد با توریست آماده کنیم.

سرپرست گردشگری شهرداری تبریز با انتقاد از رفتار تورلیدر‌ها عنوان کرد: با آموزش‌های لازم تورلیدر‌ها و کانون‌های گردشگری داده‌های خود را با روی باز به توریست‌ها انتقال دهند. با امضای تفاهم‌نامه توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و شهرداری در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ از ظرفیت دانشجویان در اتوبوس‌های گردشگری و تاکسی‌های از من بپرس استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته