دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1401 - 10:32
یورونیوز بررسی کرد؛

معلم‌های اروپایی چقدر حقوق می‌گیرند؟

معلم‌های اروپایی چقدر حقوق می‌گیرند؟
اعتراضات به دلیل شرایط کاری معلمان از جمله ثابت بودن دستمزد‌ها، آنها را با بحران هزینه‌های زندگی روبرو کرده است.
کد خبر : 830403

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا پایگاه خبری یورو نیوز با اشاره به نارضایتی معلمان اروپایی از احتمال تعطیلی هزاران مدرسه در برخی کشور‌های اروپایی در فوریه به دلیل اعتصاب معلم‌ها به ویژه در انگلیس و ولز خبر داده است. 
 
براساس این گزارش، در بوداپست پایتخت مجارستان اواخر سال گذشته (سپتامبر) هزاران معلم در اعتراض به حقوق پایین و درخواست اصلاحات فوری قوانین مربوطه توسط دولت دست به اعتراض و اعتصاب زدند که به دنبال آن حدود ۵۰ معلم به بهانه نافرمانی مدنی از کار برکنار شدند. 
 
یورو نیوز با اشاره به این موارد نوشت، این یک تصویر گسترده‌تر از ضعف در آموزش است که با رشد روزافزون کمبود معلم در سراسر اروپا همراه است. در فرانسه در حال حاضر جای خالی ۴۰۰۰ معلم احساس می‌شود و تخمین زده شده است که در آلمان تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ هزار معلم کمبود وجود دارد. 
 
این گزارش افزود: این وضعیت عمدتا به دلیل شرایط کاری از جمله ثابت بودن دستمزد‌ها است که با بحران هزینه‌های زندگی در اروپا طی ماه‌های گذشته تشدید شده است. 
 
طبق گزارش یورو نیوز، میزان پرداخت حقوق در کشور‌های اروپایی بسیار مختلف است، بیشترین میزان مربوط به لوکزامبورگ است که سالانه ۶۹۰۷۶ یورو و کمترین میزان متعلق به آلبانی با ۴۲۳۳ یورو است. در سوئیس معلم‌ها سالانه ۶۶۹۷۲ یورو و در آلمان ۵۴۱۲۹ یورو حقوق می‌گیرند. در فرانسه و ایتالیا معلم‌ها تقریبا نصف حقوق معلم‌ها در آلمان دستمزد می‌گیرند. میزان حقوق معلم‌های فرانسوی حدود ۲۶ هزار یورو و معلم‌های ایتالیایی بیش از ۲۴ هزار یورو است.

 

معلم‌های اروپایی چقدر حقوق می‌گیرند؟

معلم‌های اروپایی چقدر حقوق می‌گیرند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته