دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1401 - 10:12
هشدار مرکز لرزه نگاری آمریکا و درخواست کمک ترکیه از اروپا؛

اردوغان: امیدواریم این فاجعه را با کمترین تلفات پشت سر بگذاریم

اردوغان: امیدواریم این فاجعه را با کمترین تلفات پشت سر بگذاریم
مرکز لرزه نگاری آمریکا درباره افزایش تلفات زلزله امروز ترکیه هشدار داد: حال آنکه همزمان، دولت آنکارا خواستار ارسال کمک از سوی نهاد «عملیات‌های کمک‌های بشردوستانه و حفاظت مدنی اروپا» شده است.
کد خبر : 830394

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بامداد دوشنبه در نخستین اظهار نظر پس از زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور گفت که امیدوارم این فاجعه را به کمک هم و با کمترین میزان تلفات هرچه زودتر پشت سر بگذاریم.

وی در توئیتی نوشت: تمام دستگاه‌ها به علت زمین لرزه «قهرمان ماراش» و با هماهنگی مدیریت بحران و اورژانس در حالت آماده باش قرار دارند.

اردوغان همچنین گفت که تیم‌های امداد و نجات فورا به مناطق زمین لرزه اعزام شده اند.

رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که فاجعه این زمین لرزه هولناک بسیار اندک باشد.

این زمین لرزه در ساعت ۴:۱۷ دقیقه بامداد و در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده است وعلاوه بر ترکیه، در کشورهایی، چون سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان نیز احساس شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که آژانس مدیریت بحران و اورژانس ترکیه در پی وقوع این زلزله خواستار ارسال کمک از سوی نهاد «عملیات‌های کمک‌های بشردوستانه و حفاظت مدنی اروپا» شده است.

این آژانس دوشنبه در بیانیه‌ای با درخواست کمک از این نهاد اروپایی اعلام کرد که ارتش ترکیه دو فروند هواپیما آماده کرده است تا کمک‌ها و نیرو‌های امدادی را به مناطق زلزله زده انتقال دهد.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا هشدار داده است که احتمال کشته شدن هزاران نفر در ترکیه و سوریه در نتیجه این زلزله سهمگین وجود دارد.

هشدار مرکز لرزه نگاری آمریکا درباره احتمال تلفات هزاران نفری زلزله در ترکیه و سوریه در شرایطی مطرح شده که گزارش‌های رسمی در این دو کشور تا به این لحظه حاکی از کشته شدن صد‌ها نفر حکایت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته