دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 12:06

تازه‌ترین قیمت‌های بازار گوشت و مرغ/ کاهش هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی

در نخستین روز از هفته جاری قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی هزار تومان کاهش یافت و مرغ نیز پایین‌تر از هزینه تمام شده تولید عرضه می‌شود.
کد خبر : 83000

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، قیمت گوشت قرمز در ماه پایانی سال گذشته روند صعودی به خود گرفت اما در هفته‌های اخیر با توقف این روند قیمت‌ها نزولی شد. گوشت مرغ نیز از ابتدای امسال با افت قیمت مواجه شده است.


هر کیلوگرم شقه بدون دنبه 30 هزار تومان


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی در ابتدای هفته نسبت به هفته گذشته حدود یک هزار تومان کاهش قیمت داشت، گفت: اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه 27 تا 28 هزار تومان به دست مغازه‌دار رسیده و 30 هزار تومان نیز در هر کیلوگرم به مشتری عرضه می‌شود.


علی‌اصغر ملکی درباره دلایل کاهش قیمت گوشت گوسفندی نیز افزود: یکی از دلایل این افت قیمت رکود موجود در بازار سطح شهر است. از طرفی اکنون فصل عرضه بره است و در این زمان عموما عرضه بیش‌ از تقاضا نمایان می‌شود و این روند افت قیمت نیز هر ساله در این زمان سال روال معمول و عادی است.


وی درباره قیمت گوشت در میادین میوه و تره‌بار نیز تصریح کرد: قیمت‌های میادین میوه و ‌تره‌بار از سوی اتحادیه تعیین نمی‌شود اما به توجه به عرضه گوشت‌های با کیفیت پایین‌تر نسبت به مغازه‌های سطح شهر بنابراین قیمت در این مراکز باید پایین‌تر از 30 هزار تومان باشد.


مرغ میادین میوه و تره‌بار 5 هزار و 100 تومان


رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغداران گوشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار گفت:‌ اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز در غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار سطح شهر 5 هزار و 100 تومان است.


محمو یوسفی قیمت مرغ مراکز عمده‌فروشی را نیز 4 هزار و 700 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت مرغ زنده هم 3 هزار و 300 تومان است.


وی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ در مراکز عرضه سطح شهر متفاوت است، اظهار کرد: قیمت‌ها در مراکز عرضه سطح شهر چندان قابل کنترل نیستند اما با این حال قیمت در برخی مغازه‌ها به نرخ کم‌تر از میادین میوه‌ و تره‌بار هم می‌رسد.


یوسفی با تاکید بر اینکه حداقل قیمت هر کیلوگرم مرغ با احتساب هزینه تمام شده و حاشیه سود مرغدار باید 7 هزار تومان عرضه به مصرف‌کننده باشد، بیان کرد: اکنون مرغداران در هر کیلوگرم مرغ حدود یک هزار تومان زیان می‌دهند. این در حالی است که باید در هر کیلوگرم مرغ حاشیه سود 700 تا 800 تومانی هم داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: از یک بازه‌ای به بعد مرغدار باید مرغ تولیدی خود را با زیان بفروشد که در وضع فعلی ما این خط قرمز را رد کرده‌ایم.


به گزارش آنا، اکنون هر کیلوگرم گوشت مرغ در مغازه‌های سطح شهر به طور متوسط 6500 تومان، گوشت راسته 36 هزار تومان، گوشت گوسفندی ماهیچه کیلویی 40 هزار تومان، شقه با گردن کیلویی 33 هزار تومان و گوشت چرخ کرده کیلویی 36 هزار تومان عرضه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته