دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 08:40

شیشه عمر سرخابی‌ها در دست تبریزی‌ها/ «پرویز» به« امیر» رسید

هفته ماقبل پایانی لیگ برتر امروز با انجام هشت دیدار همزمان برگزار می‌شود. در این هفته رقابت در صدر و قعر جدول حساس و مهیج است.
کد خبر : 82903

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته‌ بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر ، امروز با برگزاری هشت دیدار به صورت همزمان در شهرهای مختلف ایران پیگیری می‌شود. هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فو‌تبا‌ل در حالی قرار است انجام شود که در این هفته رقابت در صدر و انتهای جدول به اوج خود رسیده است. در صدر جدول سه تیم برای قهرمانی و به دست آوردن جام قهرمانی با هم رقابت می‌کنند و در انتهای جدول نیز سه تیم برای فرار از سقوط.


مصاف استقلال با تراکتورسازی تبریز در تهران که به نبرد «پرویز» و «امیر» معروف ‌است بدون شک مهیج‌ترین بازی این هفته است. در این بازی استقلال برای اینکه همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند باید سه امتیاز بازی را بگیرد این درحالی است که شاگردان امیر قلعه‌نویی برای تثبت موقعیت خود در رده چهارم جدول به دنبال سه امتیاز این بازی هستند؛ چرا که هنوز تراکتور‌سازان این شانس را دارند که بتوانند سهمیه بازی‌های آسیایی را کسب کنند. از سوی دیگر تیم امیر حداقل روی کاغذ هنوز برای قهرمانی شانس دارد.اگر در دو بازی آینده استقلال، استقلال خوزستان و پرسپولیس بازنده شوند و تراکتورسازی پیروز شود در آنصورت قرمزپوشان تبریزی می توانند قهرمان شوند. استقلال در این مسابقه «هرایر مگوییان» مدافع خارجی اش را در اختیار ندارد و شاید به همین دلیل «حنیف عمران‌زاده» به ترکیب اصلی آبی پوشان بازگردد.


در دیگر بازی امروز استقلال خوزستان دیگر تیم مدعی قهرمانی در مشهد باید به مصاف پدیده برود.شاگردان ویسی در این بازی به دنبال کسب پیروزی پرگل هستند تا در صورتی که کار برای تعیین قهرمانی به تفاضل گل کشید از دیگر مدعیان عقیب نمانند. بازیکنان پدیده انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارند زیرا پدیده نه شانس کسب سهمیه دارد نه خطر سقوط تهدیدش می کند.


نفت تهران که بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس امید‌هایش برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی افزایش یافت در این هفته میزبان فولاد خوزستان است .منصوریان که تیمش به رغم تمام مشکلات مالی خوب نتیجه گرفته است امیدوار است بتواند با پیروزی در این بازی یک گام دیگر به کسب سهمیه بازی‌های آسیایی نزدیک تر شود.فولاد خوزستان هم که دوازدهمی خود را در لیگ برتر تثبیت کرده‌است در دو هفته پایانی تنها به دنبال کسب نتایج آبرومند است تا شاید بتواند یکی دو پله خودش را در جدول رده بندی بالا بکشد.


قوی‌های سپید انزلی برای فرار از سقوط به لیگ یک باید در این هفته مقابل صبا به پیروزی برسند تا کار آنها برای بقا در لیگ برتر به بازی رودر رو با سیاه‌جامگان نکشد.انزلی‌چی‌‌ها اما کار مشکلی را پیش رو دارند چرا که باید با تیمی بازی کنند که سرمربی آن علی دایی می‌‌داند در انزلی چگونه تیمش را روانه میدان کند که حداقل ،با حداقل امتیاز از زمین مسابقه خارج شود. ملوان اگر در این بازی پیروز شود باعث سقوط رسمی راه آهن به لیگ یک می شود.


مصاف ذوب آهن با سیاه جامگان هم یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته است. حریف مشهدی تیم یحیی برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کندو بازیکنانش از انگیزه زیادی برخوردار هستند شاید این موضوع در کنار خستگی بازیکنان ذوب‌آهن به دلیل بازی‌های آسیایی به این تیم کمک کند تادر اصفهان با نتیجه‌ای میدان مسابقه را ترک کند که در نهایت بتوانند در لیگ برتر ماندنی شوند.


تیم راه آهن برای بقا در لیگ کار بسیار سختی دارد . این تیم باید در این هفته و در بازی مقابل سپاهان به پیروری برسد و از سوی دیگر امیدوار باشد تا ملوان مقابل صبا پیروز نشود وگرنه این تیم قدیمی و ریشه دار هم سقوط می کند.


در تبریز تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز که در رده هشتم لیگ برتر جای دارد میزبان پرسپولیسی است که در هفته گذشته به نفت تهران باخت و صدر جدول را از دست داد.پرسپولیس دوست ندارد در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها از کورس قهرمانی عقب بماند از این رو تنها برای کسب سه امتیاز به میدان می‌روند اگر استقلال خوزستان و استقلال مقابل حریفانشان امتیاز از دست بدهند شاید شاگردان برانکو با پیروزی مقابل گسترش دوباره به صدر برگردند.


همچنین در اهواز تیم سقوط کرده استقلال میزبان تیم پرحاشیه سایپا است.



برنامه هفته بیست و نهم لیگ برتر


یکشنبه 19 اردیبهشت 95
استقلال تهران- تراکتورسازی تبریز- ساعت 18- ورزشگاه آزادی تهران
پدیده خراسان- استقلال خوزستان- ساعت 18- ورزشگاه ثامن مشهد
نفت تهران- فولاد خوزستان- ساعت 18- ورزشگاه تختی تهران
استقلال اهواز- سایپا- ساعت 18- ورزشگاه تختی اهواز
ملوان بندر انزلی- صبای قم- ساعت 18- ورزشگاه تختی انزلی
راه آهن- فولاد مبارکه سپاهان- ساعت 18-ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران
ذوب آهن- سیاه جامگان مشهد- ساعت 18- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
گسترش فولاد تبریز- پرسپولیس- ساعت 18- ورزشگاه یادگار امام تبریز




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته