دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بیان حادثه مشهد بدون اطلاع دقیق، توسعه فساد است

اولیایی: استقلال و پرسپولیس نباید پولی بابت VAR بپردازند

اولیایی: استقلال و پرسپولیس نباید پولی بابت VAR بپردازند
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: شرکت توسعه و تجهیز باید بابت VAR ورزشگاه آزادی هزینه بپردازد و استقلال و پرسپولیس مسئولیتی ندارند.
کد خبر : 827632

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره حادثه‌ای که در یکی از مدارس فوتبال مشهد رخ داده و لزوم رسیدگی به این ماجرا از سوی نهادهای ذی‌ربط از جمله هیات فوتبال استان خراسان رضوی اظهار داشت: صحت و سقم این حادثه تا زمانی که از سوی مرجع رسمی اعلام نشود نمی‌توان درباره‌اش اظهارنظر کرد چون فساد خیلی عمده‌ای است و بیانش بدون اطلاع دقیق توسعه فساد است. با تأیید مقامات رسمی امکان صحبت وجود دارد چون کار سخت و بحث خیلی عمیقی است و با جان آدم‌ها بازی می‌کند.

**سخنگوی فدراسیون جوابگو باشد 

وی در مورد انفعال هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و اینکه نقش آنها در بسیاری تصمیم‌گیری‌ها نامشخص است و توضیحات کاملی از سوی سخنگوی فدراسیون ارائه نمی‌شود، عنوان کرد: وظیفه همه اعضای هیات رئیسه مشخص است و سخنگوی فدراسیون باید در تمامی موارد پاسخگو باشد. چارچوب صحبت‌های سخنگو مشخص شده و اگر مسئولیت به درستی انجام نمی‌شود نهاد بالاتر در این زمینه رسیدگی می‌کند. من اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم.

**هزینه VAR ورزشگاه آزادی بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است 

عضو اتحادیه مدیران باشگاه‌ها در مورد اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و بسیاری دیگر از باشگاه‌ها مالکیتی بر ورزشگاهی ندارند اما باید برای آوردن و نصب سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) موظف به پرداخت هزینه هستند، تصریح کرد:  مطابق قوانین هر باشگاه باید صاحب ورزشگاه باشد تا برای تجهیز آن هزینه کند و اگر مکلف به اجاره ورزشگاه باشد مسلما مالک ورزشگاه باید هزینه را تقبل کند. VAR جزء سخت‌افزار است و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که مالکیتی بر ورزشگاه آزادی ندارند نباید هزینه‌ای بابت آن بپردازند. وزارت ورزش باید در این زمینه وارد شود و متولی ورزشگاه شرکت توسعه و تجهیز است. به حق نیست شرکت توسعه اجاره سنگین برای برگزاری بازی‌ها بگیرد و هزینه گزاف تجهیز ورزشگاه آزادی را به VAR و دیگر سخت‌افزارها با همکاری استقلال و پرسپولیس بپردازد. پرداخت این هزینه تکلیف صاحب است و بر دوش این دو باشگاه نیست.

**نگران به حق ایمنی ورزشگاه آزادی هستیم

اولیایی درباره احتمال وقوع فاجعه در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی به خاطر ناامن بودن سازه آن، گفت: آخرین گزارش بتن و ژئو تکنیک امنیت سازه ورزشگاه آزادی برای بیش از ۲۰ سال پیش است و باید بررسی کارشناسانه از سوی سازمان‌های مرتبط نظیر سازمان تحقیقات مسکن، انجمن مهندسان ایران، حتی آتش نشانی به منظور ایمن سازی سازه‌ها صورت گیرد و گزارشی از وضعیت فعلی ورزشگاه با آزمایش‌های سختگیرانه و دقیق صادر شود. گزارشی که خود شرکت توسعه و تجهیز می‌دهد غیرکارشناسی است. مجوز ایمنی که از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده فایده‌ای ندارد. متولی امر وارد عمل شود چون همه نگرانی به حق داریم و وضعیت ایمنی ورزشگاه آزادی برای ورودی و خروجی، استحکام سازه و ... حتماً به تأیید سازمان‌های ذی‌صلاح برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته