دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس اتاق ایران:

مصوبات شورای گفت‌وگو برای دولت لازم‌الاجرا شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ مصوب شد که از این پس مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای دولت لازم‌الاجرا باشد.
کد خبر : 82713

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از اتاق بازرگانی ایران محسن جلال‌پور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: به روایت بسیاری از مسئولان از قوای مختلف ظرفیتی مطابق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود ندارد؛ لذا اگر استانداران از این ظرفیت استفاده کنند، بهره فراوانی می‌برند و این موضوع باید مدنظر آنها باشد.


وی اضافه کرد:‌ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تنها شورایی است که سه قوه کشور در کنار بخش خصوصی و شهردار مرکز هر استان در آن حضور دارند و این می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد. جا دارد استانداران این شورا را جدی گرفته و برای حل مشکلات از این شورا کمک بگیرند.


این مسئول با بیان اینکه در پیگیری‌هایی که انجام دادیم مصوب شد از این پس مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای دولت لازم‌الاجرا باشد و این مصوبات ظرف مدت یک ماه باید در دولت مطرح شود، ادامه داد: اینکه لرستان به عنوان پایلوت در بحث اقتصاد مقاومتی انتخاب شده می‌تواند برای این استان مثمرثمر بوده و باعث حل مشکلات موجود در آن شود.


رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن برجام، یادآور شد: آنچه در سه سال گذشته در کشور اتفاق افتاد منجر به نتایج خوبی شد که امروز بهره‌برداری از نتایج به دست آمده وظیفه ما است.


جلال‌پور خاطرنشان کرد: همان گونه که وزیر امور خارجه گفت اگر برجام 100 نمره داشته باشد و ما پنج نمره گرفته باشیم باید نهایت استفاده از این پنج نمره را ببریم و اگر به جای پنج، نمره 95 بگیریم ولی بهره‌برداری مناسب نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.


وی با بیان اینکه امروز فضای کشور برای ارتباط با عرصه بین‌الملل باز شده است و این مطلب کوچکی نیست، افزود: اقتصاد منحصر به یک کشور نمی‌تواند پایدار باشد و از جهت دیگر بخش خصوصی نیز در شرایط بوجود آمده باید نهایت استفاده را ببرد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در دولت‌های قبلی مسیری وجود داشت و آن این بود که کشور ما با دنیا تعامل نداشت و این یک مشکل حل نشده بود که با توجه به درس‌های سختی که از تحریم‌ها گرفتیم و اینکه اقتصاد دولتی پایدار نخواهد بود باید در شرایط جدید ضمن تعامل با دنیا از ظرفیت بخش خصوصی به خوبی استفاده کنیم.


این مسئول با بیان اینکه با توجه به اینکه دولت بدهی‌های فراوانی دارد و مهم‌تر از آن اینکه در بررسی‌های انجام شده افت قیمت نفت در چند سال آینده نیز ادامه دارد؛ بنابراین باید به توسعه بخش خصوصی در کشور بپردازیم، اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در لرستان نیز نباید از ظرفیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی غافل شد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در شرایط فعلی ناچاریم که در کشور مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه بخش خصوصی را در پیش بگیریم و در غیر این صورت شرایط از این که هست سخت‌تر خواهد شد. در حقیقت آنچه که باید در نظر بگیریم این است که نباید از ظرفیت‌های موجود غافل شویم.


جلال‌پور با بیان اینکه با توجه به فضای به وجود آمده در کشور آینده بسیار خوبی در انتظار اقتصاد ایران است و رسیدن به این نقطه نیاز به تلاش و همت همه‌جانبه دارد، سخت‌ترین و مهم‌ترین دوران اقتصادی دوران تغییر رویه کاری است که در حال حاضر در کشور به وجود آمده است و در این راستا هزینه‌هایی هم وجود دارد که باید پای آن ایستاد و آنها را پرداخت کرد، گفت: در گذشته مشکلاتی برای بنگاه‌های اقتصادی در کشور به وجود آمده که اگر انتظار رفع این مشکلات را در کوتاه مدت داشته باشیم به مشکل بر خواهیم خورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته