دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1395 - 16:40

امام جمعه مراغه: انحراف فکری خطرناک است، خواه دانشجو، خواه طلبه

امام جمعه مراغه گفت: «انحرافات فکری از شبهات جوانان ایجاد می‌شود، اگر استادان نتوانند به این شبهات پاسخ دهند، یا آن را درست هدایت کنند، خطر آن فوق العاده است.»
کد خبر : 82563

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت الله محمد تقی‌پور محمدی در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: «مسئولیت استادان خیلی سنگین است. یکی از رسالت‌های آنها عمیق بار آوردن دانشجویان است. فرقی نمی‌کند چه در حوزه باشند، چه در دانشگاه‌ها. حفظ کردن مطالب و نمره قبولی گرفتن که هنر نیست.»


وی تاکید کرد: «استادان مراقب باشند که در کلاس‌ها شبهه ایجاد نشود. استادان باید طوری باشند که جواب شبهات را بدهند، از بین ببرند و گرنه ادامه این انحرافات منجر به ظهور فرقه‌هایی می‌شود که ریشه اعتقادی جوانان را به خطر می‌اندازد.»


وی با توجه به شخصیت والای استاد مطهری و بیان خصوصیات فکری و شخصیتی وی افزود: «آیت‌الله مطهری واقعا یک مصلح بود، شخصی بود که در بین حوزه و دانشگاه پیوند ایجاد کرد. شهید مطهری را منافقین نکشتند، بلکه گروهک فرقان وی را به شهادت رساند که در رأس آنها یک طلبه بود به نام گودرزی. گروهک فرقان تشکیلاتی بود که زاییده شبهات بی‌جواب و انحرافات فکری بود.»


امام جمعه مراغه با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «نزدیک‌ترین مردم به مقام والای نبوت دو دسته‌اند، یک دسته اهل علم و یک دسته دیگر اهل جهاد.» گفت: «مسئله تعلیم خیلی مهم است و اگر در کنار آن تربیت هم باشد که نور علی نور می‌شود. درک محضر استاد توفیق بزرگی است، حتی نفس استاد هم مهم است، رفتار، منش و شخصیت استادان مهم و تأثیرگذار است. یکی از خوشوقتی‌های استاد مطهری این بود که در محضر استادان بزرگی چون آیت الله حجت کوه کمری، آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی، حضرت امام (ره) و خیلی‌های دیگر بوده است.»


وی همه دانشجویان را به فهم عمیق دروس و دقت در جلسات کلاسی و تولید علم و پرهیز از کپی برداری دعوت کرد و گفت: «بعد از شهادت مطهری، آیت الله علامه طباطبایی درحالی که اشکش را پاک می‌کرد، گفت«من هروقت مطهری را در کلاس می‌دیدم، یک حالت شبیه رقص به من دست می‌داد، خوشحال می‌شدم، از اینکه در این جلسه کسی هست که مطالبی را که من القا می‌کنم و می‌گویم، اینها را اخذ می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته