دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارشی از خواب و خیالات جدید ستاره ایی با تجربه

بلندگوی بایرن، مرد ماندن است؛ مولر باعث تعجب ماتئوس می‌شود و در مانشافت می‌ماند!

بلندگوی بایرن، مرد ماندن است؛ مولر باعث تعجب ماتئوس می‌شود و در مانشافت می‌ماند!
مهاجم با سابقه تیم فوتبال بایرن مونیخ با وجودی که ۳۳ ساله شده، اما همچنان جاه طلبی و انگیزه فراوان از حضور در تیم ملی دارد و می‌خواهد به افتخارات جدیدی با آن برسد.
کد خبر : 825381

محمد رضا سروش- به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، «توماس مولر» مهاجم با تجربه بایرن مونیخ ظاهرا مرد ماندن است و نه رفتن! بعد از آنکه تیم ملی آلمان به طرز عجیبی در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شد، انتظار می‌رفت یکی از بازیکنانی که با «مانشافت» وداع کند، توماس مولر باشد.
اما حالا بعد از یک ماه از فینال رقابت‌های قطر و ۶ هفته بعد از حذف شگفت انگیز و هنوز هم باورنکردنی ژرمن ها، بازیکن با سابقه از «چیزی» متفاوت حرف می‌زند.

او که اکنون همراه با مونیخی‌ها در اردوی آماده سازی دوحه بسر می‌برد، به صراحت می‌گوید هدفش خداحافظی از تیم ملی نیست. مولر به بیلد گفت:تا زمانی که فوتبالیستی حرفه‌ای هستم، هر وقت که نیاز باشد، در دسترس تیم ملی خواهم بود. ستاره شوخ طبع که به خاطر زیاد حرف زدن در اردوی تیم ملی و بایرن لقب «بلندگو» را از طرف دوستانش گرفته، افزود:این که چه وقت و چطور در خدمت تیم ملی باشم، را سرمربی تیم ملی تصمیم می‌گیرد.

**موضع قبلی مولر

مولر در حالی چنین راه را برای ادامه همکاری با تیم ملی باز نگه می‌دارد که دقایقی بعد از بازی منجر به برد ۴ بر ۲ مقابل کاستاریکا و البته حذف از جام جهانی قطر خطاب به همه عنوان کرده بود: اگر این اخرین بازی من در تیم ملی بوده، پس می‌خواهم چند کلمه با هواداران حرف بزنم و بگویم مردم عزیز این حضور، برایم بسیار لذت بخش بوده. ما لحظات فوق العاده‌ای داشتیم.

ستاره پرجنب و جوش تمرینات افزود: سعی کردم در هر بازی با قلبم در زمین حضور پیداکنم. همیشه تمام تلاشم را کردم. گاهی به خاطر عملکردم اشک شوق ریختم. گاهی هم باوجودی که تمام وجودم را گذاشتم، اما با شرمندگی، چهره پردرد تماشاگران را دیدم. حتی اگر در همه کار‌ها موفق نبودم، با عشق این کار را انجام دادم. من همه چیز را در کنار هم در تیم می‌بینم و خوشحالم که با قلبم و وجودم کار کردم.

بلندگوی بایرن، مرد ماندن است! مولر باعث تعجب ماتئوس می‌شود و در مانشافت می‌ماند!

**حیرت ماتئوس

با انتشار این اظهارات در فوتبال آلمان خیلی‌ها از «کناره گیری نکردن» مولر تعجب کردند. یکی از این ها، «لوتهار ماتئوس» کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و اسطوره ژرمن‌ها است.او که اکنون برای شبکه اسکای تحلیل و تفسیر می‌کند، گفت:تصمیم توماس مرا شگفت زده کرد. چون فکر می‌کردم در ۳ تا ۵ سال آینده فقط روی بایرن مونیخ تمرکز کند.

ماتئوس افزود: البته از همین اتفاق خوشحال هم شدم. زیرا می‌بینم هنوز برای حضور در تیم ملی جاه طلب است. اگر باور دارد که می‌تواند کاری کند و عملکرد خوبی هم داشته باشد، من به او خوشامد هم می‌گویم.

به باور این چهره نامی، هانس دیترفلیک، سرمربی ابقاشده آلمان، در آینده مولر را به عنوان ستون اصلی تیمش تبدیل خواهد کرد. همینطور سعی خواهد کرد از بازیکن با تجربه به عنوان یک فرمانده برای هدایت جوانان در زمین استفاده کند.

ماتئوس عنوان کرد: اگر مولر در دسترس باشد، فلیک تیمش را براساس او بنا می‌کند. من فلیک را می‌شناسم. البته تمرکزش بر جوانان است و روی این رده سنی حساب می‌کند اما در عین حال معتقد است مولر به دلیل موفقیت، تجربه و شیوه بازیش، همچنان از اعتمادبنفس بالایی برخوردار است.
کاپیتان سال‌های دور و کارشناس امروزی تصریح کرد:مولر ذاتا یک فرمانده است. بازیکنان جوان به او نگاه می‌کنند و از او الگو می‌گیرند. او می‌تواند به موسیالا، ویرتس، موکوکو، هافرتس و سایر جوانان بسیار کمک کند.

**سابقه

مولر که از سال ۲۰۱۰ در خدمت «مانشافت» است، تاکنون در ۱۲۱ بازی برای تیم کشورش به میدان رفته و ۴۴ گل زده است. او با تیم ملی آلمان در ۴ دوره جام جهانی حضور داشته که در رقابت‌های ۲۰۱۰ مقام سوم و در پیکار‌های ۲۰۱۴ به مقام نخست رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته