دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1401 - 12:49
سخنگوی شهرداری تهران خبر داد،

۶۰۰ فرصت شغلی برای بانوان با افتتاح مراکز کارآفرینی

۶۰۰ فرصت شغلی برای بانوان با افتتاح مراکز کارآفرینی
سخنگوی شهرداری تهران گفت: با افتتاح مراکز کار آفرینی کوثر، حدود ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
کد خبر : 824437

عبدالمطهر محمدخانی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا درباره جزئیات مراسم شنبه ۱۷ دی‌ماه گفت: در بیستمین شنبه امیدوافتخار، ۵ مرکز کارآفرینی کوثر افتتاح خواهد شد. همچنین علاوه بر افتتاح مراکز توانمندسازی کوثر، بازسازی و بهسازی ۵۰۵ معبر از بافت‌های فرسوده شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فعالیت‌های این مراکز برای بانوان سرپرست خانوار اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: با افتتاح مراکز کار آفرینی کوثر، حدود ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به چگونگی شرایط حقوق و دستمزد برای بانوانی که در این مراکز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: طبق قانون وزارت کار به این بانوان حقوق و بیمه تعلق خواهد گرفت. همچنین علاوه بر حقوق، بسته‌های معیشتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به نوع فعالیت‌های این مراکز اظهار داشت: در این مراکز فعالیت‌هایی مانند تولید پوشاک آقایان و بانوان، تولیدات خانگی، سیسمونی و وسایل آشپزخانه و. صورت می‌گیرد.

۲۳۳ میلیارد هزینه برای بهسازی ۵۰۵ معبر فرسوده پایتخت

محمدخانی با اشاره به تعداد معابر فرسوده در مناطق یاد شده افزود: در این مناطق، مجموعا ۵۰۵ معبر فرسوده وجود دارد. نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده از اولویت‌های مدیریت شهری است.  

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه پروژه‌های بهسازی و نوسازی در کدام مناطق استان تهران صورت می‌گیرد، گفت: این معابر فرسوده از مناطق ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۷ شناسایی و مرمت شدند.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به هزینه بازسازی و بهسازی این معابر تصریح کرد: برای مرمت و بهسازی این ۵۰۵ معبر فرسوده در شهر تهران که شامل عملیات اجرای آسفالت و نهر بوده، ۲۳۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته