دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1401 - 16:19
آژیر خطر و پرواز هواپیما‌های شناسایی در دیرالزور؛

پایگاه آمریکا در سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت

پایگاه آمریکا در سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت
سنتکام حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در منطقه «دیرالزور» سوریه را تائید کرده است، اما تلاش می‌کند ابعاد آن را کوچک جلوه دهد.
کد خبر : 824249

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، منابع محلی در شرق سوریه، امروز (چهارشنبه)، از حمله شدید راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در مجاورت میدان گازی «کونیکو» در استان «دیرالزور» خبر دادند.

به گفته این منابع، حمله راکتی شدید و با آتش‌سوزی همراه بوده است. همچنین احتمال داده می شود که تعدادی از نظامیان آمریکایی نیز در این حمله زخمی شده‌ باشند.

آنگونه که از گزارش ها برمی آید، حمله با ۱۰ فروند راکت صورت گرفته است. همچنین پس از حمله، صدای آژیر خطر و آمبولانس‌ بلند شد و همزمان، هواپیماهای جنگی و شناسایی نیز به پرواز درآمدند.

به گفته منابع محلی، دود غلیظی از میدان گازی کونیکو به هوا برخاسته و نظامیان آمریکایی هم اقدام به برقراری تدابیر شدید امنیتی در اطراف پایگاه کرده‌اند.

 ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» نیز این حمله را تأیید کرد، اما مدعی شد که تعداد راکت ها دو فروند بوده است. سنتکام اطلاعاتی راجع به میزان تلفات و خسارات احتمالی نداده است.

حمله راکتی صبح امروز در شرایطی رخ داد که همزمان با سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه در حالت آماده‌باش به سر می‌برند و شب گذشته نیز تمرین نظامی در پایگاه «العمر» در مجاورت میدان گازی «کونیکو» برگزار کردند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته