دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1401 - 09:38
معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی به آنا خبر داد؛

ساخت نخستین نرم افزار جامع روانشناسی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی

ساخت نخستین نرم افزار جامع روانشناسی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین نرم افزار جامع روانشناسی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ساخته و تا پایان سال شروع به کار می‌کند.
کد خبر : 823275

سید ابوالفضل سیدمحمدی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا بیان کرد: مرکز مشاوره امین به مدد دکتر جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند. این مرکز با هدف پایش سلامت روان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و تحت عنوان پایش سلامت روان در بسیاری از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: روند کاری مرکز مشاوره در واحد الکترونیکی با توجه به ماموریت خاص این واحد، به شکل دیگری پیش رفته است. ماموریت اصلی واحد الکترونیکی فضای مجازی است و تمام کلاس‌های آموزشی آن به صورت مجازی و تعاملی برگزار می‌شود. این ماموریت در روند کاری مرکز مشاوره نیز در نظر گرفته شده و به همین دلیل مرکز مشاوره امین در واحد الکترونیکی به سمت فضای مجازی هدایت شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که تجربه دوران کرونا ثابت کرد که در فضای مجازی نیز می‌توان بستر مناسبی برای آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت داشت، اظهار کرد: حتی در فضای مجازی می‌توان بستر مناسبی برای دانشجو ایجاد کرد تا مسیر زندگی خود را آسان‌تر پیدا کند.

سیدمحمدی تصریح کرد: وقتی شخصی قصد مراجعه به مرکز مشاوره را دارد باید به چند نکته حائز اهمیت دقت کند، مشاور باید امین، رازدار و صاحب علم باشد و اندیشه مشاوره را بشناسد. مشاور باید تخصص لازم را در مشاوره داشته باشد و مسیر خوبی را برای فرد مشخص کند تا از عارضه‌ای که دچارش شده نجات پیدا کند. واحد الکترونیکی چنین بستری را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

وی افزود: دانشگاه تهران تنها بستر فضای مجازی مشاوره را در کل کشور دارد و دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به شکل تخصصی وارد این حوزه نشده است؛ بنابراین به فکر طراحی نرم افزار مجازی «پاتوق حال خوب» و مرکز مشاوره افتادیم. این برنامه‌ها طراحی شده و در حال آماده‌سازی است تا به یک اپلیکیشن جامع تبدیل شود. همچنین در حال مذاکره با سازمان روانشناسی هستیم تا مجوز‌های لازم گرفته شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نخستین نرم افزار جامع روانشناسی در واحد الکترونیکی طراحی و تولید شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود. این اپلیکیشن در اسفندماه به صورت پایلوت شروع به کار می‌کند و بهره‌وری آن از نیمه دوم فرردین ۱۴۰۲ شروع می‌شود. این برنامه برای تمامی دانشجویان با اولویت دانشکده‌های روانشناسی دانشگاه آزاد فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته