دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1401 - 10:40
گفتگو/«دستاورد بزرگ حاج قاسم» در دیپلماسی

ترامپ با ترور شهید سلیمانی به دنبال منفعت سیاسی بود

ترامپ با ترور شهید سلیمانی به دنبال منفعت سیاسی بود
دبیر اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: کاملا مشخص است که ترامپ با ترور شهید سلیمانی به دنبال امتیازگیری برای تقویت خود و نتانیاهو جهت انتخابات آینده و منفعت سیاسی بود.
کد خبر : 823273

حسین اکبری دبیر اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه جهان سیاست آنا، درباره تبعات ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا و اقدامات دیپلماتیک و حقوقی ایران در قبال آن، گفت: اقدام جنایتکارانه ترامپ در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی برخلاف قوانین بین المللی بود و هیچ دلیلی برای افکار جهان جهت توجیه نداشت.

وی افزود: به طور طبیعی یک فرمانده عالی شناخته شده کشوری در یک سفر و براساس دعوت رسمی کشور همسایه همانند همه مسافران از طریق فرودگاه وارد آن کشور(عراق) شد اما آمریکا‌یی‌ها مرتکب این جنایت شدند که کاملا مشخص است، ترامپ با این اقدام به دنبال امتیازی گیری برای تقویت خود و نتانیاهو جهت انتخابات آینده بود.

دبیر اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که با ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی مشکل آن‌ها حل می‌شود،تصریح کرد: آمریکا در عراق، سوریه، یمن و فلسطین در بدترین شرایط نسبت به گذشته خود طی چند سال پیش قرار دارد.

اکبری یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی یک مکتب و اندیشه‌ای را بنیان گذاری کرد که در کنج آن یک اقلیت با تکیه بر خدا بر یک ابرقدرت جهان پیروز شود و این مفهوم با شهادت حاج قاسم عزیزمان پایدار و ماندگار شد.

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی یک راه و مدرسه برای همه ما است، اضافه کرد: پرچم سرخ انتقام شهید سلیمانی برای مبارزه با ظلم، اشغالگری، تجاوز، سلطه طلبی و افراطی گری تا زمانی که این پدیده ها در دنیا وجود دارند، برافراشته است.

دبیر اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی جبهه مقاومت را تثبیت کرد، خاطرنشان کرد: تدبیر شهید سلیمانی یک دستاورد بزرگی در حوزه دیپلماسی کشورمان در همراهی کردن روسیه در مقابله با تروریست‌های تکفیری بود که با توجه به شرایط منطقه ای، منفعتی را هم برای آن‌ها در مقابل ابر قدرتی آمریکا به همراه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب