دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد

از ساق‌بند هیدروتراپی برای ریکاوری حرفه‌ای ورزشکاران چه می‌دانید؟+ عکس

از ساق‌بند هیدروتراپی برای ریکاوری حرفه‌ای ورزشکاران چه می‌دانید؟+ عکس
یکی از اقدامات بعد از تمرین، که به اندازه خود تمرین مهم است، ریکاوری ورزشکاران است که رعایت آن به بهبود شرایط عضلانی منجر می شود.
کد خبر : 822585

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، یکی از موارد مهم در ورزش حرفه ای و حتی نیمه حرفه ای انجام حرکاتی است تا انرژی از دست رفته بدن و بافت های آسیب دیده ماهیچه ها به حالت قبلی برگردد.  ریکاوری بدن نه تنها برای کسب نتیجه بهتر، بلکه برای پیشگیری از آسیب یا درد عضلانی نیز لازم است.

** هیدروتراپی متداول ترین روش ریکاوری

یکی از روش‌های متداول ریکاوری برای ورزشکاران، هیدروتراپی یا آب درمانی است. آب درمانی برای ورزشکاران حرفه‌ای که مجبور هستند هر روز تمرینات سختی داشته باشند بسیار ضروری است و باعث تسکین درد عضلات، تقویت عضلات ضعیف، کاهش گرفتگی عضلات، افزایش دامنه حرکتی مفاصل، افزایش گردش خون و.... می شود.

شرکت دانش بنیان سپید تن پرنیان پویش در جهت ریکاوری موثر و حرفه ای برای ورزشکاران اقدام به محصول تولیدی در این زمینه کرده است.

این محصول تحت عنوان "ساق بند هیدروتراپی" است که کمک بسزایی در روند هیدروتراپی می‌کند.

از ساق‌بند هیدروتراپی برای ریکاوری حرفه‌ای ورزشکاران چه می‌دانید؟+ عکس

**ویژگی‌های محصول

این محصول با ایجاد یک فشار یکنواخت و قابل کنترل بر روی عضلات پا باعث تقویت آن در نواحی چهار سر ران سرینی و همسترینگ و مچ پا می شود.

یکی از دغدغه‌های اصلی ورزشکاران بهبود سریعتر پس از آسیب‌های ورزشی در ناحیه پا است؛ که این ساق بند‌های هیدروتراپی فرآیند ریکاوری ورزشکاران پس از این آسیب‌ها را تسریع می‌کند و اثر بخشی تمرینات ورزشی در آب را افزایش می‌دهد.

همچنین این ساق بند موجب افزایش دامنه حرکتی می‌ شود؛ در واقع در هنگام استفاده از این محصول و از طریق آب درمانی فرد راحت‌تر می‌تواند در یک محیط با نیروی جاذبه کم حرکت کند و اقدام به توان بخشی عضلات خود کند.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در طول آب درمانی گاهی از محصولات تقویت کننده عضلات پا مانند وزنه ساق استفاده می‌شود که این محصولات خود باعث افزایش آسیب دیدگی ورزشکاران می‌گردد؛ اما این ساق بند موجب کاهش قابل توجه آسیب دیدگی در مقایسه با دیگر محصولات می‌شود. همچنین تکرار تمرین‌های حرکتی در آب با این محصول باعث افزایش قدرت و استقامت و بهبود انعطاف فرد می‌شود.

در پایان می‌توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل عبور جریان آب از بین بال‌های این محصول و عضلات ساق پا، در ماساژ درمانی هم نقش ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانش بنیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته