دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقدم فر در نشست خبری:

مراسم ملی بزرگداشت «حاج قاسم» ۱۳ دی برگزار می‌شود

مراسم ملی بزرگداشت «حاج قاسم» ۱۳ دی برگزار می‌شود
مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: سومین سالگرد شهید سلیمانی عزیزمان در روز ۱۳ دی ماه ساعت ۱۴ در مصلی تهران برگزار می شود.
کد خبر : 822073

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، حمید رضا مقدم فر مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم امروز در نشست خبری در تببین برنامه های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در تشریح برنامه های سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم  سلیمانی گفت: ما  مدتی پیش فراخوانی در ستاد انجام دادیم و از تمامی دستگاه ها خواستیم که به طرفیت های مردمی کمک کنند. از عموم صاحبنظران و نخبگان در مورد شعار سال کمک خواستیم. در فراخوانی دیگر تلاش هایی در حوزه های فرهنگی و هنری اعلام کردیم که مردم ایده ها و طرح های  خود را به اشتراک بگذارند و در نهایت به شعار «جان‌فدا» رسیدیم.

وی در خصوص اعلام شعار سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، افزود: دو کلمه «جان» و «فدا» نقطه اتصال بین مردم و سردار دلها بود.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به فعالیت هایی در پویش های مردمی، گفت: انواع پویش های فرهنگی و اجتماعی انجام شده که سیل عظیم اقدامات را این پویش ها انجام می دهد و جنبه معنوی هم دارد.

پویش‌های مردمی همانند سال گذشته انجام خواهد گرفت و امسال هم مردم برنامه‌ریزی کرده و به ما اعلام کردند. این پویش‌ها فرهنگی و اجتماعی است و ثقل اصلی برنامه‌های امسال خواهد بود. از دیگر پویش‌های معنوی می‌توان به ختم قرآن و حفظ سوره مبارکه «صف» اشاره کرد و در این مورد مساجد اعلام آمادگی کرده‌اند.

مقدم فر افزود: یکی از  پویش ها،  «به رسم حاج قاسم» برای کمک به نیازمندان و به رسم و منش و سلوک این شهید عزیزمان است که در حال انجام است.

وی گفت: شبکه یک سیما هرشب ساعت ۱۹ الی ۲۰ و سه نوبت در روز پویش‌های مردمی را انعکاس داده می‌شود.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: پویش وصیت‌نامه‌خوانی، زیارت نیابتی، اهدای کتاب، پویش اجتماعی به‌رسم حاج قاسم برای گره‌گشایی از زندگی مردم با کمک‌های مومنانه، پویش «قاسم برای همه»، پویش «یک کار خوب» به نیت حاج قاسم ویژه دانشجویان، پویش‌های نذر خون و نذر نان را داریم که سال گذشته مردم در هزاران نانوایی یک تا چند روز نان مجانی توزیع کردند.

مقدم فر گفت: مراسم ملی سومین سالگرد شهید سلیمانی عزیزمان در روز ۱۳ دی ماه ساعت ۱۴ در مصلی تهران با حصور انبوه مردم عزیزمان برگزار می شود و یکی از مسئولان عالی رتبه هم سخنران این مراسم خواهد بود.

وی تصریح کرد: مراسم تکریم از مادران شهدا، یادواره شهدای ورزشکار، برنامه ادعیه، دعای ندبه در تهران، کرمان و استان ها  از دیگر برنامه های سومین سالگرد شهیدسلیمانی خواهد بود‌.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: کنگره و همایش علمی تحت عنوان «قهرمان جهانی مقاومت» نیز ۱۴ دی‌ماه با حضور شخصیت‌های بین‌المللی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

مقدم فر تصریح کرد: مراسم تکریم از مادران شهدا، یادواره شهدای ورزشکار، برنامه ادعیه، دعای ندبه در تهران، کرمان و استان‌ها از دیگر برنامه‌های سومین سالگرد شهیدسلیمانی خواهد بود.

مقدم فر به برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی در خارج کشور نیز اشاره کرد و گفت: مردم و دل داده‌های شهید سلیمانی در عموم کشور‌ها برنامه ریزی کردند. در کشور‌های حوزه مقاومت از جمله لبنان که نمایش میدانی، سمفونی عربی و افتتاح موزه مریتا در جنوب لبنان افتتاح خواهد شد و لوازم و بخشی از آثار شهید سلیمانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در سوریه هم همچنین و در عراق بصورت ویژه برای شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم برنامه‌های مفصلی برگزار خواهد شد. عشایر مختلف عراق نیز پیش بینی مراسم میدانی و ویژه‌ای برای حاج قاسم دارند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه در یمن اجتماع و راهپیمایی بزرگی خواهیم داشت، افزود: در ترکیه، گرجستان، روسیه و حتی خود آمریکا خود مردم برنامه‌هایی پیش بینی کردند. در کلیسا‌ها، مساجد و محیط‌های دانشجویی نیز برنامه خواهند داشت.

مقدم فر اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی با حضرت فاطمه(ع) خیلی مأنوس بود و خودش می‌گفت:« حضرت زهرا برای ما و همه رزمندگان مادری کرده است». شهادت حاج قاسم نیز با تأسی از حضرت زهرا بود. او تا پایان عمر هم‌چون حضرت زهرا وفای‌به‌عهد داشت و معتقد بود که رمز عاقبت‌به‌خیری تکیه بر ولایت است.

وی افزود: عاقبت‌به‌خیری نشانه‌هایی دارد و یکی از این نشانه‌ها، علاوه بر شهادت که اوج عاقبت‌به‌خیری است، این‌که دل‌ها در ایران و دنیا متوجه سردار دل‌ها شد، یک نشانه دیگر این‌که در زمان تشییع پیکرش همه افراد از افکار، مذاهب و اقوام مختلف حضور داشتند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با یادآوری اینکه حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شد، خاطرنشان کرد: نشانه دیگر اینکه به‌خلاف تصور دشمن، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند راه سردار سلیمانی همچنان امتداد دارد. شهادت حاج قاسم سندی بر حقانیت و نشانه‌ای برای حیات انقلاب اسلامی بود؛ او حجتی برای زنده بودن انقلاب شد.

 مقدم فر با بیان اینکه حاج قاسم همیشه زنده است و امتداد داشته و خواهد داشت،گفت: او قهرمان ملی و جهان اسلام است. امروز ما به حاج قاسم مانند گذشته نیاز داریم، چراکه نماد هویت ایرانی و اسلامی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته