دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1401 - 19:41
رئیس‌جمهور چین:

روابط پکن و مسکو به شکلی تغییرناپذیر تضمین شده است

روابط پکن و مسکو به شکلی تغییرناپذیر تضمین شده است
رئیس‌جمهور چین در جریان دیدار امروز (چهارشنبه) با معاون رئیس شورای امنیت روسیه بر آمادگی کشورش برای ایجاد روابط حسنه و همکاری نزدیک با روسیه در راستای یک حاکمیت جهانی منصفانه‌تر تأکید کرد.
کد خبر : 821601

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رئیس‌جمهور چین در جریان دیدار امروز (چهارشنبه) با معاون رئیس شورای امنیت روسیه بر آمادگی کشورش برای ایجاد روابط حسنه و همکاری نزدیک با روسیه در راستای یک حاکمیت جهانی منصفانه‌تر تأکید کرد.

بر اساس گزارش تلویزیون مرکزی چین، شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان دیدار امروز خود با دیمیتری مدودف، رئیس حزب روسیه متحد در شهر پکن بیان کرد: طرف چینی برای ایجاد روابط حسنه با روسیه و بهبود مداوم روابط دوجانبه دو کشور در دوران جدید آماده است. چین به همراه روسیه مایل به تسهیل اجرای منطقی‌تر و منصفانه‌تر یک حکمرانی جهانی است.

به گفته رئیس‌جمهور چین در ۱۰ سال گذشته روابط میان چین و روسیه دستخوش آزمون‌های متعدد برآمده از تغییرات در وضعیت بین‌الملل شده است.

او همچنین گفت: پکن و مسکو به شکلی تغییرناپذیر توسعه هماهنگ و با ثبات تعامل دوجانبه در سطح عالی را تضمین کرده‌اند.

شی جینپینگ ادامه داد: شکل‌گیری شراکت راهبردی جامع چین-روسیه در دوران جدید انتخابی از سوی دو کشور با به حساب آوردن خصایص ملی منحصر به فردشان و منافع راهبردی بلندمدت بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته