دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1401 - 09:28
با سخنرانی زاکانی، کوثری، مداحی ارضی و هلالی؛

پیکر راوی «کوچه نقاش‌ها» در خانه ابدی آرام گرفت+ فیلم

پیکر راوی «کوچه نقاش‌ها» در خانه ابدی آرام گرفت+ فیلم
مراسم وداع و تشییع پیکر شهید «سید ابوالفضل کاظمی» راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» و از جانبازان ۷۰ درصد کشور صبح امروز از مقابل مسجد توفیق برگزار شد و پیکر شهید در خانه ابدی در بهشت زهرا آرام گرفت.
کد خبر : 821405

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، مراسم وداع و تشییع پیکر شهید «سید ابوالفضل کاظمی» راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» و از جانبازان ۷۰ درصد کشور صبح امروز از مقابل مسجد توفیق برگزار شد. (روایتی از کتاب را اینجا بخوانید)

بر اساس این گزارش، در این مرسم که با حضور چهره‌های مطرح در حال برگزاری است، ابتدا حاج «حسین سازور» بر پیکر این شهید زیارت عاشورا قرائت کرد و در ادامه مداحان کشور به مدیحه سرایی پرداختند.

پیکر راوی «کوچه نقاش‌ها» در خانه ابدی آرام گرفت+ فیلم

** دبیر: دلم برای تهرانی صحبت کردن و لحن و آهنگ صدای حاج ابوالفضل تنگ می‌شود

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: «سید ابوالفضل کاظمی» استاد اخلاق بود، هرکسی ساعتی را در کنار او بود از این حضور لذت می‌برد؛ او به فدراسیون کشتی و شخص بنده محبت داشت، هر کاری در حوزه شهدا دشتیم «آقا سید» نفر اول بود، به عنوان برادر بزرگتر از بیرون ما را راهنمایی می‌کرد و خوشحالیم امروز به رفقای شهیدش پیوست.

پیکر راوی «کوچه نقاش‌ها» در خانه ابدی آرام گرفت+ فیلم

رئیس فدراسیون کشتی اضافه کرد: در چهل و یک سالی که از جنگ گذشته با رفقایش زندگی کرد، دلم برای تهرانی صحبت کردن و لحن و آهنگ صدایش تنگ می‌شود؛ او تیپ لوطی و حزب الهی داشت انشالله دعایش از این پس هم پشت ما باشد.

** همت: «سید ابوالفضل» حقوق جانبازان را احیا کرد

عبدالمجید همت برادر شهید همت هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: «سید ابوالفضل» نبوغ و مدیریت خاص در کارهایش داشت، اشرافی کامل به تمام مسایل روز داشت، آگاه بود، از این رو حرفش هم از همه سو خریدار داشت، اگر تکلیف می‌دید الان باید جمله‌ای را بگوید، همان زمان می‌گفت، در کارهایش پشتکار داشت، او هم تئوریسین بود و هم تحلیل داشت.

همت خاطر نشان کرد: او حامی جانبازان و حقوق آنها بود، دست به خیر داشت، به نوعی او بود که حقوق جانبازان را احیا کرد. تشییع باشکوه امروز نشان از دلسوزی او دارد.

در این مراسم سردار محمد کوثری سخنرانی کرد و در ادامه حاج منصور ارضی و عبدالرضا هلالی به مدیحه سرایی پرداختند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران بر سر مزار این شهید دقایقی سخنرانی کرد که در ادامه می‌بینید؛

بر اساس این گزارش، در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، حاج حسین الله کرم، حاج حسین اسکندری، محمود ژولیده ، محمد شرفی، غلام قلیاف، حسین بابایی ، سردار یعقوبی، حاج حسین عزیزی، اصغر ارس، مرتضی بهزادی، جواد کلانتریان و تعدادی از اعضای گردان میثم و... حضور داشتند.

پیکر راوی «کوچه نقاش‌ها» در خانه ابدی آرام گرفت+ فیلم

در ادامه مدیحه سرایی هلالی منتشر می‌شود؛

گفتنی است، شهید «سید ابوالفضل کاظمی» رزمنده‌ای بود که در کنار شهید چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان «دستمال سرخ‌ها» در کردستان فعال بود و با شروع فعالیت ضدانقلاب در کردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به کردستان رفت و در درگیری‌های سنندج و پاوه به گروه شهید چمران پیوست. او همچنین در فعالیت‌های انقلابی شرکت داشته و عضو کمیته استقبال از امام خمینی (ره) در زمان ورود ایشان به کشور بوده است.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

مراسم تشییع این شهید بزرگوار از مقابل منزل و مسجد توفیق به سمت خانه ابدی انجام شد و قرار است تا ساعاتی دیگر پیکر «سید ابوالفضل کاظمی» در قطعه ۲۰ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته