دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1401 - 09:50
رئیس دانشگاه آزاد البرز مطرح کرد؛

۵ راهکار اساسی برای ارتقای حوزه علوم انسانی

۵ راهکار اساسی برای ارتقای حوزه علوم انسانی
حسین کلانتری‌خلیل‌آباد گفت: یکی از کار‌های اساسی که باید در حوزه علوم انسانی انجام بگیرد، بومی‌سازی آن است.
کد خبر : 821132

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: علوم انسانی دانش انسان ساخت است و همان‌طور که حضرت امام(ره) فرمودند دانشگاه کارخانه انسان‌سازی بوده؛ پس پایه و اساس این موضوع در واقع فرهنگ و انسان است و اگر در دانشگاه توانستیم در حوزه‌های فرهنگی، اخلاقی و عقیدتی فرهنگ‌سازی کنیم کار اساسی کردیم در غیر این صورت آموزش صرف در حوزه بدون پرورش و انسان‌سازی به صلاح نیست.

وی با اشاره به مظلومیت حوزه علوم انسانی و هنر افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی پیشرفت خوبی نداشته‌ایم در صورتی که بیشتر مسئولان اجرایی در کشور، فارغ‌التحصیل حوزه علوم انسانی بوده و یا مجبور به گذراندن دوره‌های تخصصی در حوزه علوم انسانی هستند. علت عمده این عقب‌ماندگی، عدم تولید محصول در این حوزه‌هاست و نباید دید مادی‌گرایی به علوم انسانی و هنر داشت.

۵ راهکار اساسی برای ارتقای حوزه علوم انسانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: در حوزه علوم انسانی باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشیم. یکی از کار‌های اساسی که باید در این حوزه انجام بگیرد بومی‌سازی علوم انسانی است. تقویت میان رشته‌ای‌ها از دیگر موارد مهم بوده که باید در این حوزه مدنظر قرار گیرد. نکته سوم که باید با جدیت پیگیری شود موضوع کاربردی سازی نتایج و تحقیقات علوم انسانی است که دانشگاهیان باید بیشتر توجه و دقت داشته باشند. چهارم، سرمایه‌گذاری دولتی و حمایت از تولیدات علمی و فعالیت‌های علمی در بخش خصوصی و ترسیم نقشه راه جامع علوم انسانی از مسائل دیگری بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کلانتری‌خلیل‌آباد بیان کرد: سیستم دانشگاه آزاد اسلامی منظومه بوده و دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یکی از مجموعه‌های ذیل آن است و باید در زمینه علوم انسانی و هنر بیشتر تلاش کند.

**ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی کرج

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: وجود اعضای هیئت علمی، کارمندان و فضای آموزشی مطلوب از ظرفیت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی کرج است و کسب رتبه برتر این دانشگاه در کشور در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری، نشان از پشتکار و فعالیت و تلاش دسته جمعی این مجموعه دارد.

۵ راهکار اساسی برای ارتقای حوزه علوم انسانی

عبدالله محمدی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیده که باید امید را به کشور تزریق کرد و با برگزاری رویداد عصر امید این مقوله را نیز انجام داد و مسیر را نیز پیدا کرد. دانشگاه همواره تلاش کرده امید را به دانشجویان و مجموعه کشور تزریق کند و اقدامات متعددی انجام داده است. در کنار شما هستیم تا بتوانیم زیرساخت‌ها را تقویت کنیم تا اعضای هیئت علمی و کارمندان از این زیرساخت‌ها استفاده بهینه کنند.

به گزارش آنا، در پایان از پژوهشگران و فناوران برتر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته