دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جدایی لوکادیا تأثیرش را بر پرسپولیس می‌گذارد

سید صالحی: گل‌محمدی و ساپینتو عواقب باخت در دربی را می‌دانند

سید صالحی: گل‌محمدی و ساپینتو عواقب باخت در دربی را می‌دانند
پیشکسوت سرخابی گفت: ساپینتو نکات لازم را درباره عواقب شکست در دربی همانند سرمربی پرسپولیس مطلع شده است.
کد خبر : 821050

سید مهدی سید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد مصاف استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: برگزاری بازی بدون تماشاگر طبیعتا از استرس بازیکنان و مربیان دو تیم کم می‌کند. ضمن اینکه به خاطر وقفه‌ای که در مسابقات لیگ برتر به واسطه برگزاری رقابت‌های جام جهانی به وجود آمده، تیم‌ها که نزدیک دو ماه از شرایط مسابقه رسمی به دور بوده‌اند شاید از آمادگی مدنظر به دور باشند. باید دید کدامیک از دو تیم در این مدت تعطیلات رسمی تمرینات بهتری داشته و از لحاظ روحی روانی و انگیزشی ذهنیت بهتری برای برگزاری مسابقه داشته است.

**پرسپولیس در خط حمله دچار مشکل خواهد شد

وی ادامه داد: قاعدتا نیمه اول این بازی به خاطر دور بودن تیم‌ها از مسابقات کیفیت لازمه را نخواهد داشت. دربی همیشه حساسیت مخصوص به خود داشته است. این بازی با دیگر دیدارها فرق می‌کند چون نگاه دو تیم به جدول مسابقات نیست. تفاوت سرخابی‌ها در این است که ریکاردو ساپینتو اولین دربی خود را تجربه می‌کند اما یحیی گل‌محمدی که هم در دربی بازیکن بوده و هم سرمربی، با تجربه کافی گام به دربی می‌گذارد. هر دو تیم در تمامی خطوط نفرات آماده‌ای دارند اما پرسپولیس یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را در اختیار ندارد که بدون تردید در خط حمله دچار مشکل خواهد شد. استقلال هم احتمالا ابوالفضل جلالی را در این بازی ندارد اما جایگزین این بازیکن جعفر سلمانی می‌تواند به میدان برود. در هر صورت امیدوارم دربی خوبی باشد و کسانی که از خانه یا محل کار بازی را می‌بینند از تماشای این مسابقه لذت ببرند.

**پرسپولیس مهاجمان آماده دیگری دارد

پیشکسوت سرخابی‌ها در مورد اینکه یورگن لوکادیا در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل پرسپولیس اردوی این تیم را ترک کرده و چه رفتاری باید با این مهاجم هلندی که بیش از نیمی از گل‌های پرسپولیس را به ثمر رسانده شود، عنوان کرد: شرایط بسیار سختی برای سرمربی پرسپولیس ایجاد شده چون مدت زیادی با این بازیکن کار کرده و روی آن حساب کرده است. لوکادیا با شرایط تیم هماهنگ شده و در خط حمله پرسپولیس جا افتاده بود. پرسپولیس مهاجمان آماده دیگری چون مهدی عبدی و حامد پاکدل را در اختیار دارد و حتی امید عالیشاه هم می‌تواند در خط حمله بازی کند ولی جدایی دور از انتظار لوکادیا تأثیرش را بر تیم می‌گذارد. نقش سرمربی تیم در اینکه از لحاظ روحی روانی دیگر بازیکنان را آماده دربی کند اهمیت دارد و درباره بازیکن هلندی پرسپولیس هم باشگاه تصمیم می‌گیرد.

**گل‌محمدی شرایط دربی را درک کرده است

وی درباره اینکه یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی هیچ‌گاه در دربی بازنده نبوده و هفت بار به تساوی رضایت داده، در مقابل ریکاردو ساپینتو هم نمی‌خواهد در اولین تجربه خود در دربی بازنده باشد، خاطرنشان کرد: بنا به شرایط و اتفاقاتی که افتاده دربی ۹۹ می‌تواند کسل کننده باشد. تیم‌ها دو ماه از شرایط بازی رسمی دور بوده‌اند و احتمال آنکه بازی بی‌کیفیت باشد وچجود دارد اما عکس این موضوع هم صدق می‌کند و بعید نیست که بازی از کیفیت خوبی برخوردار باشد. حساسیت بالای دربی و استرسی که به دو تیم القا می‌کند، باعث می‌شود تا دو تیم محتاط باشند ولی فاصله داشتن از کوران مسابقات هم مزید بر علت خواهد بود تا بازی مورد رضایت نباشد. گل‌محمدی شرایط را درک کرده که اگر تیمش در دربی نتیجه نگیرد وضعیت به هم می‌ریزد و ساپینتو هم قاعدتا نکات لازم را درباره عواقب باخت در دربی همانند سرمربی پرسپولیس مطلع شده است. با این وجود امیدواریم دربی قشنگی را شاهد باشیم. 

**هرگز دستور ندادند دربی مساوی شود

سید صالحی درباره اینکه احتمال لو رفتن ترکیب دو تیم صبح روز دربی وجود دارد، یادآور شد: من در ۶ دربی به میدان رفتم و حواشی بی موردی برای این بازی ایجاد می کنند. آن زمان می‌گفتند دستور می‌دهند تا دربی مساوی شود اما چنین اتفاقی هرگز رخ نداد. سرمربیان هر دو تیم به فکر آبروی خود هستند و مسلما از ترکیب تیم خود مراقبت می‌کنند. با توجه به آنالیزی که در فوتبال وجود دارد و همراه با توجه به بازی‌های اخیر رقیب است، ترکیب حریف حدس زده می‌شود و معمولا ۹ تا ۱۰ بازیکن از آخرین بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک تا دو تغییر وجود دارد. مگر آنکه مصدومیت یا محرومیتی باشد. بنابراین در دربی هم بیشتر ترکیب رقیب حدس زده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته