دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1395 - 09:19
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای بندرگز، خرمشهر، دماوند، نی ریز، سیرجان، زاهدان، دولت آباد، ارومیه، پرند، ایوان و تویسرکان

همزمان با مراسم گرامیداشت هفته معلم، انتخابات انجمن اسلامی استادان واحد بندرگز برگزار شد.
کد خبر : 82079

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین دایی‌زاده معاون دانشجویی فرهنگی واحد بندرگز گفت: «همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلم و با حضور همه اعضای هیات علمی، انتخابات انجمن اسلامی استادان در نمازخانه دانشگاه برگزار شد که در پایان سحاب بیدگلی کاشانی، رمضانعلی تیموری، حسین دایی‌زاده، علی ریاحی و معصومه باقرپور به عنوان اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی استادان واحد بندرگز انتخاب شدند.»


محفل نورانی انس با قرآن در واحد بندرگز برگزار شد


نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز در بیست وچهارمین روز از ماه مبارک رجب، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد و جمعی از قاریان ممتاز استانی و کشوری، با حضور رئیس، معاونین، کارکنان، اساتید و دانشجویان این واحد، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد در این جلسه معنوی و پر فیض، هدف از برگزاری این محفل قرآنی که همه ساله در ماه رجب وماه مبارک رمضان در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود را آشنایی و نزدیکی هرچه بیشتر دانشجویان با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان و بویژه جوانان عنوان کرد.


حجت الاسلام سید سجاد بابازاده افزود: «در این محفل نورانی استادان علی عظیمی گلوگاهی و امین کردی‌نژاد از قاریان بر‌تر استانهای گلستان و مازندران به قرائت آیات الهی پرداختند.»


اعزام پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر- خلیج فارس به نمایشگاه کتاب‎


با توجه به فرارسیدن موعد برگزاری نمایشگاه کتاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر-خلیج فارس با حضور در کتابخانه مرکزی واحد دانشگاهی و بررسی مشکلات کتابخانه قرارشد با توجه به جذب رشته دکتری و همچنین ارتقای واحد از کوچک به متوسط همه کتب درسی واحد تهیه شود.



قدردانی از برترین‌های مسابقات کتبی قرآن و عترت در بخش کارکنان



همزمان با ماه پر عظمت رجب المرجب، از برترین‌های مسابقات کتبی قرآن و عترت در بخش کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند قدردانی شد.
در این دوره از مسابقات که مقدمه شرکت درمسابقات کشوری است شاهد استقبال پرشور کارکنان واحد دماوند بودیم. به همین دلیل و در راستای قدردانی از کارکنان و تشویق برای حضور بیشتر در مسابقات ازشرکت کنندگان در۳ رشته زیارت عاشورا، ترجمه فارسی قرآن کریم ورشته نهج البلاغه تقدیرشد.
در بخش زیارت عاشورا خانم‌ها برزگر و جعفرانی و آقای خسروی نفرات اول تاسوم شدند؛ در بخش ترجمه فارسی قرآن کریم نیز مهردادنیا و علی اکبری و حاجی نوروزی و در رشته نهج البلاغه از خانم مهرابی و آقایان رحیمی و محبی با حضور رئیس دانشگاه قدردانی شد.


برگزاری اردوی تفریحی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز
به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی و معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز، اردوی تفریحی بهار در طبیعت ویژه کارکنان واحد نی ریز برگزار شد.


در این اردوی تفریحی که با حضور هیات رئیسه و کارکنان واحد نی ریز در منطقه آبشار استهبان و در یکی از باغ‌های خوش آب و هوای این شهر برگزار شد، مسابقاتی از قبیل طناب کشی و بازی‌های محلی نیز برگزار شد.


با توجه به هوای بسیار دل انگیز طبیعت در اردیبهشت در استان فارس هر ساله برنامه‌های متنوع اردویی به همت حوزه‌های دانشجویی فرهنگی واحدهای دانشگاهی در سراسر استان برگزار می‌شود.



برگزاری جشنواره غذا بازارچه خیریه فاطمه الزهرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان


به همت کانون خیریه فاطمه الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و با همکاری خیریه باران مهربانی جشنواره غذا خیریه در واحد سیرجان برگزار شد.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان اظهار کرد: «در این جشنواره انواع غذا‌ها و دسر‌هایی که از سوی دانشجویان و گروه خیریه باران مهربانی تهیه شده به دانشجویان عرضه می‌شود.»


دکتر محمد صادق حاج محمدی گفت: «سود حاصل از این بازارچه برای کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست صرف خواهد شد.»


تیم والیبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نایب قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان استان سیستان و بلوچستان شد


تیم والیبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نایب قهرمان شد.


در این سری از مسابقات که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد تیم دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش پس از واحد زاهدان موفق به کسب مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات شد.



اردوی آشنایی دانش آموزان مقطع نهم شهرهای حبیب آباد وشاپورآباد با انتخاب رشته تحصیلی در واحد دولت آباد


دانش آموزان مقطع نهم شهر حبیب آباد از امکانات ورزشی و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی واحد دولت آباد بازدید و با انتخاب رشته تحصیلی آشنا شدند.


مهدی داوری، مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد گفت: «در راستای شناسایی دستاوردهای علمی، پژوهشی و رفاهی این دانشگاه و به درخواست دو آموزشگاه شهرستان برخوار برای بازدید از این دستاورد‌ها و آشنایی با انتخاب رشته تحصیلی، ۹۰ نفر از دانش آموزان سال نهم مدارس دخترانه شهرهای حبیب آباد و شاپور آباد از آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کلاس‌های درسی و امکانات آموزشی و ورزشی فرهنگی دیدن و با روند انتخاب رشته تحصیلی آشنا شدند.»


محمد باقری، معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد دولت آباد در جلسه پرسش وپاسخ با دانش آموزان این مدارس که در سالن همایش شهید احمدی روشن دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: «انتخاب رشته درست می‌تواند مسیر زندگی انسان را مشخص کند و این مهم در موفقیت آینده شما بسیار با اهمیت است.»


مجید هارونی رئیس حوزه پژوهش واحد دولت آباد گفت: «اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسب فضای خوبی را برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان در میهن اسلامی فراهم آورده است.»


حمید جعفری مسئول آزمایشگاه‌های واحد همزمان با بازدید دانش آموزان از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به تشریح امکانات و تجهیزات پژوهشی و عملی دانشگاه پرداخت.


مهدی داوری، مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد در کنار این بازدید‌ها با پخش کلیپ دستاوردهای این واحد دانشگاهی و بروشور، دانش آموزان را با کم و کیف رشته‌های تحصیلی و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی آشنا نمود.


در پایان این اردو، دانش آموزان با حضور در کنار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه قرائت فاتحه کردند.


امکانات پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در حد مطلوب است


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: «در کمتر از یک سال سه رشته را در دانشکده پیراپزشکی از سوی دبیر و اعضای ارشد بورد رشته علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت و درمان به تصویب رساندیم و از مهر امسال رشته پرستاری هم در مقطع کار‌شناسی و ارشد، رشته‌های مامایی، اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی در مقطع کار‌شناسی آماده جذب دانشجو است.»


دکتر صالح سلیمی با توجه به سفر دبیر و اعضای ارشد بورد رشته علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت و درمان و بازدید آنها از امکانات دانشگاه و بیمارستان‌های طرف قرارداد خاطرنشان کرد: «خوشبختانه امکانات دانشگاه را در حد مطلوبی دیدند و گزارشی مثبت از واحد ارومیه داشتند و ان‌شاءالله با گذراندن مراحل اداری از مهر امسال واحد ارومیه رشته علوم آزمایشگاهی را به رشته‌های خود اضافه می‌کند.»


تیم‌های فینالیست مسابقات فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شدند


پس از پایان دیدار‌ها در مرحله نیمه نهایی دو تیم استان‌های تهران و گیلان برای کسب عنوان قهرمانی روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح به مصاف هم می‌روند و دو تیم سازمان مرکزی و خوزستان با هم برای کسب مقام سوم و چهارمی مسابقه می‌دهند.


نتایج بازی‌ها در مرحله نیمه نهایی: گیلان ۴ - خوزستان ۱ (صعود گیلان به فینال)، تهران ۴ - سازمان مرکزی ۳ (صعود تهران به فینال)


افتتاحیه فوتسال کارکنان واحد پرند


با توجه به اهمیت ورزش همگانی از دیدگاه مقام معظم رهبری و همچنین با توجه به ارسال آیین نامه فنی مسابقات همگانی، از معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و به‌منظور نشاط و شادابی کارکنان و استادان، حوزه معاونت پژوهشی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات فوتسال بین کارکنان و استادان کرده است.


این بازی‌ها از تاریخ 95/2/13 با برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور معاونان و تعدادی از همکاران بین تیمهای طوفان و سرخ پوشان آغاز شد.


دکتر سعید ذاکر بستان آباد نماینده رئیس در امور ورزش و سرپرست حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، با قدردانی از حضور کارکنان و استادان در افتتاحیه این دوره از مسابقات و با بیان تأثیرات ورزش بر سلامتی افراد گفت: «به لطف خداوند ما در واحد پرند امکانات بسیار خوبی در حوزه تربیت بدنی داریم، سالن‌های متعدد ورزشی، وسایل و تجهیزات استاندارد بستر بسیار مناسبی برای ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های ورزشی در این واحد را فراهم کرده‌ است.»


این دوره از مسابقات در قالب ۷ تیم به صورت رفت و برگشت که یکی از تیم‌ها که متشکل از اعضای هیات رئیسه هستند، با نام جام رمضان ادامه خواهد یافت.


تعدیل مثبت عملکرد مالی واحد ایوان در سال ۹۴


معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان گفت: «با توجه به صرفه جوییهای انجام شده در حوزه‌های مختلف و کاهش هزینه‌های اداری و خدماتی در سال ۹۴، واحد ایوان عملکرد مطلوبتری نسبت به سال ۹۳ داشته است.»


آیت تمری نیا تصریح کرد: «با بستن حسابهای سال ۹۴ و مشخص شدن بیلان مالی این واحد دانشگاهی مبلغی بالغ بر سه میلیارد ریال تعدیل مثبت داشته که این موضوع علیرقم افزایش حقوق و دستمزد و کاهش نسبی دانشجو بوده است.»


معاون اداری و مالی واحد ایوان ابراز امیدواری کرد با تصویب رشته‌های جدید تحصیلات تکمیلی در سال ۹۵ بتوان وضعیت مطلوب تری از حیث آموزشی و مالی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان متصور بود.


برگزاری مراسم شهادت امام موسی ابن جعفر(ع) در واحد تویسرکان‎


دفتر فرهنگ اسلامی به مناسبت سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت امام موسی کاظم (ع) مراسمی در مسجد دانشگاه با حضور تعدادی از کارکنان و اساتید و دانشجویان برگزار کرد.


در این مراسم حجت الاسلام بت شکن با توجه به آیات قرآن نکاتی را درباره میثاق نامه خدا با مردم برای عبادت تنهاخدا و احسان به والدین و همچنین خوش رفتاری با فقرا و ایتام بیان نمود.


سپس دکتر مطهری خواه در سخنانی عنوان کرد:«مردم در دو گروه تقسیم می‌شوند یک گروهی که حبوط کرده‌اند و نیازمند راهنما و هدایتگر هستند و گروهی که هادی و راهنمای بشریت به قرب الله هستند.»


مطهری خواه با بیان اینکه اگر باور داریم که خدا هست و می‌خواهد ما را به مقصد برساند باید بدانیم خداوند متعال برای هدایت ما افرادی را فرستاده تا دست ما بگیرند و از جهل و بیچارگی نجات دهند و ما را به اصلمان متصل کنند و بعد از انبیائ این ائمه معصومین (ع) هستند که این مأموریت خطیر از جانب خداوند بر آنان محول شده است.


وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) یادآور شد: «امامان ما از ما انتظار نداشتند که همانند ایشان زندگی کنیم و امیر مومنان (ع) از شیعیان می‌خواهد که او را با انجام ۴ مورد یاری کنند که عبارتند از: ورع، اجتهاد، عفت و پاکدامنی.»


پس از آن یکی از مداحان اهل بیت دقایقی را به روضه خوانی برای امام کاظم (ع) پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته