دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1401 - 10:15
پاک آیین در گفتگو با آنا:

دستگاه دیپلماسی جنایات نقض حقوق‌بشر آمریکا و کانادا را افشا کند

دستگاه دیپلماسی جنایات نقض حقوق‌بشر آمریکا و کانادا را افشا کند
سفیر پیشین ایران در آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی ایران در قوه قضاییه، دستگاه دیپلماسی و نهاد‌های حقوق بشری غیر دولتی باید شروع به افشای جنایات آمریکا و مخصوصاً کانادا کند.
کد خبر : 820489

محسن پاک‌آیین سفیر پیشین ایران در تایلند در گفتگو با خبرنگار گروه جهان خبرگزاری آنا در خصوص هدف آمریکا و کانادا از بیانیه اخیر ضد ایرانی به اتهام آنچه که موارد نقض حقوق بشر در ایران قلمداد کردند، گفت: این موضوع یکی از ناهنجاری‌های نظام بین‌الملل است، دو کشوری که هر دو از ناقضین اصلی حقوق بشر هستند و جنایات آن‌ها در کشور‌هایی مثل افغانستان و عراق چه در چهارچوب تجاوزات ناتو و چه به صورت دوجانبه کاملاً مشخص است و امروز دیگر مردم جهان و افکار عمومی اقدامات این دو کشور را محکوم کرده‌اند.

وی افزود: حالا این دو کشور با این سابقه در نقض گسترده حقوق بشر، علیه ایران بیانیه دادند و ایران را در این حوزه متهم کرده‌اند.

سفیر پیشین ایران در تایلند  در مورد جنایات آمریکا،افزود: این کشور در جنایت و نقض حقوق بشر ید طولایی دارد، زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب شاهدی بر نقض همیشگی حقوق بشر توسط آمریکا هستند و انواع جنایات و شکنجه‌های قرون وسطایی در این زندان‌ها علیه مردم بی گناه و زندانیانی که حتی جرم آن‌ها ثابت نشده بود اعمال می‌شد.

پاک‌آیین تاکید کرد: شما بیینید آمریکایی که فرقه داوودیه را که یک فرقه مخالف این کشور بوده، مورد حمله قرار داد و نزدیک به صد نفر از افراد این فرقه را در آتش سوزانده، حال ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد.

وی افزود: در کشوری مثل آمریکا که نژاد پرستی به طور علنی اعمال می‌شود و آپارتاید وبرتری نژادی وجود دارد، سیاه پوستان و سرخپوستان که مالک اصلی این کشور هستند امروز از حقوق اولیه خودشان محروم هستند و توسط سفیدپوستان استعمار می‌شوند و پلیس آمریکا کشتن این افراد را بر خودش مباح می‌داند و فرزندان آن‌ها را در قفس نگهداری می‌کنند و فیلم آن‌ها را پخش می‌کنند، حالا صحبت از حقوق بشر دارند.

سفیر پیشین ایران در زامبیا گفت: کشوری که مقام ارشد آن، گروه‌های تروریستی داعش و القاعده را ایجاد و آن‌ها را تجهیز کرده و به جان مردم غرب آسیا انداخته، حالا این کشور‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

پاک‌آیین تاکید کرد: دو کشوری که بر جنایات رژیم صهیونیستی چشمان خود را بستند و زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن رژیم را به دلیل نقض حقوق بشر و ادامه جنایات در فلسطین اشغالی محکوم کرد، به این قطعنامه رای مثبت نداند و در واقع از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع کردند.

وی با بیان این که امروز مردم آگاه شدند و ترفند‌های غرب را شناخته‌اند، اظهار کرد: امروز مسیر اعتراضات در کشور دارد به سوی استفاده از حقوق مدنی می‌رود و دولت، مردم، مسئولین و معترضین در کنار هم در حال گفتگو هستند.

سفیر پیشین ایران در تایلند تصریح کرد: کشور‌های کانادا، آمریکا و تئوریکای اروپا به دنبال این هستند که کماکان این آشوب‌ها را زنده نگه دارند و لذا سعی می‌کنند با این قبیل بیانیه‌ها و اقدامات، مردم و طرفداران خودشان را امیدوار کنند که حرکت‌های آن‌ها به نتیجه خواهد رسید.

پاک آیین در مورد اقدامات دستگاه دیپلماسی ایران در تقابل با رویکرد طرف مقابل، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران در قوه قضاییه، دستگاه دیپلماسی و نهاد‌های حقوق بشری غیر دولتی باید شروع به افشای جنایات این دو کشور مخصوصاً کانادا کنند.

وی بیان کرد: برای مثال داستان جنایت، علیه بومیان کانادا که بسیار معروف شده و همه مطلع هستند یا همین چند سال پیش که گور‌های دسته جمعی در کانادا کشف شد و مشخص شد این مردم با نقض حقوق بشر از دنیا رفتند، باید این پرونده‌ها باز شود و مطالبات حقوق بشری خودمان را علیه آمریکا و کانادا دنبال کنیم.

 سفیر پیشین ایران در تایلند گفت: ما باید حقوق بشر اسلامی را به جهان معرفی کنیم تا آن‌ها متوجه شوند نمی‌توانند بر موج اعتراضات ایران سوار شوند و به دنبال تهدید ایران برای گرفتن امتیازات در جهت منافع خودشان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته