دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1401 - 12:11
یک فعال حوزه هتل‌داری:

صنعت گردشگری با سود بانکی ۲۵ درصدی پیش نمی‌رود

صنعت گردشگری با سود بانکی ۲۵ درصدی پیش نمی‌رود
رئیس جامعه هتلداران کیش، با اشاره به اینکه برای ساخت هتل در این جزیره، سرمایه گذاران از وام با ۲۵ درصد بهره می‌گیرد، گفت: با این سود نمی توان برای صنعت گردشگری کاری کرد.
کد خبر : 820322

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، صبح امروز نشست علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از فعالان حوزه سرمایه گذاری و گردشگری در جزیره کیش برگزار شد. ۵۲ هتل در این جزیره فعال هستند و چیزی همین حدود هتل در حال ساخت در این جزیره وجود دارد که به دلیل وجود بی توجهی در نظام بانکداری و با توجه به تورم موجود، افزاش نرخ ارز و گذر از بحران کرونا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش، هم در این باره گفت: کسی که در کیش می‌خواهد اقدام به هتل سازی کند از وام با ۲۵ درصد بهره می‌گیرد، و نیاز است که در دولت برای این صنعت فکری شود چون، با سود ۲۵ درصد نمی‌توان برای صنعت گردشگری کاری کرد. وی با اشاره به اینکه بعد از کرونا نه تنها هیچ هتلی در کیش سود نبرده، بلکه زیان روزانه دیده است. صفا تصریح کرد: ما امروز به ارز آوری داریم از طریق گردشگر خارجی، نیاز داریم که لازمه آن و این لازمه آن تبلیغ رایزنان فرهنگی در سفارتخانه‌های وزارت خارجه است تا ایران را کشوری امن معرفی کنند.

همچنین بیگی سرمایه گذار در حوزه هتل با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه به سرمایه گذاری هتل داشته باشیم، گفت: این پروژه‌ها نیازمند تسهیلات هستند و به نظر ما نیاز است که کمیته نرخ گذاری تشکیل شود. چون در این شرایط.امیدی به آینده و افق مسافر نداریم. وی با اشاره به اینکه این صنعت اشتغالزایی بالایی دارد و در چند سال اخیر جوانان زیادی وارد این صنعت شده اند، ابراز داشت: هر اتفاقی در کشور می‌افتد اولین آسیب با هتلداران می‌رسد. این فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه زمین‌های موجود برای ساخت هتل در کیش تمام شده است، ابراز داشت: اگر سازمان منطقه آزاد همراهی نکند، موفق نخواهیم بود. انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: هتلداری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته