دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1401 - 09:56
در مخالفت با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری؛

طرفداران «بولسونارو» به مراکز پلیس برزیل حمله کردند

طرفداران «بولسونارو» به مراکز پلیس برزیل حمله کردند
برزیل با دور جدیدی از ناآرامی‌های خیابانی مواجه است به طوری که در پایتخت شاهد درگیر شدن طرفداران نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری با نیرو‌های امنیتی هستیم.
کد خبر : 819944

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، طرفداران «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل که حدود یک ماه پیش گود رقابت انتخاباتی را به «لولا داسیلوا» نامزد چپگرا واگذار کرد، با حمله به مراکز پلیس شهر «برازیلیا»، خیابان‌های پایتخت را ناآرام کرده اند.

پلیس برای مقابله با معترضانی که با نیرو‌های امنیتی درگیر شده اند به گاز اشک آور متوسل شده و در گوشه و کنار شهر، اتوبوس‌ها و خودرو‌های شخصی در آتش می‌سوزند.

دور جدید اعتراضات در برازیلیا بعد از آن آغاز شد که در روز دوشنبه، دادگاه انتخابات فدرال صحت نتایج انتخاباتی را که در روز ۳۰ اکتبر برگزار شد، تائید کرد. اما طبق شنیده ها، بازداشت یکی از هواداران بولسونارو که به تدارک تجمعات خشونت آمیز متهم است، آتش خشم معترضان را تیزتر کرده است.

بولسونارو که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل را به داسیلوا واگذار کرد، شکست را نپذیرفت، اما مانع روند انتقال قدرت هم نیست. با این حال، او سه هفته پس از شکست در انتخابات، با ادعای خطا در شمارش آرای الکترونیک، به دادگاه عالی انتخابات شکایت برد.

از بولسونارو به دلیل شباهت مواضعش با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، به عنوان «ترامپِ برزیل» هم یاد می‌شود.

ناگفته نماند که روز دوشنبه صد‌ها تن از هواداران بولسونارو با ادعای لزوم مداخله ارتش در روند انتقال قدرت، مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند. بولسونارو برای برگزاری مراسم دعا به آن‌ها ملحق شد، اما از ایراد هرگونه سخنرانی پرهیز کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته