دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1401 - 13:14
در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا؛

بورل: بسته تحریمی سنگینی علیه ایران وضع می‌کنیم

بورل: بسته تحریمی سنگینی علیه ایران وضع می‌کنیم
آنگونه که ادعا می‌شود قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا به بهانه اغتشاشات اخیر، در نشست روز دوشنبه خود از بسته تحریمی جدیدی علیه ایران رونمایی کنند.
کد خبر : 819771

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید وزاری خارجه اتحادیه قصد دارند در نشست امروز خود، بسته تحریمی سنگینی علیه ایران وضع کنند.

وی در توضیح این مطلب، مدعی شد: اتحادیه اروپا هرچه از دستش برآید برای حمایت از زنان جوان و معترضان صلح جوی ایرانی انجام می‌دهد.

نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تمرکز بر اتهام‌های حقوق بشری علیه ایران و ارسال پهپاد به روسیه برگزار می‌شود.

دور جدید تحریم‌های ضدایرانی اتحادیه اروپا به بهانه اعدام اغتشاشگرانی که با اتهام محاربه مواجه هستند، اعمال می‌شود.

پیشتر، وزارت خارجه فرانسه گفته بود که اتحادیه اروپا در شرف توافق برای اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی است- تحریم‌هایی که حدود بیست نفر دیگر از مسئولان ایرانی را هدف قرار می‌دهد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به موضع گیری‌های طرفین غربی گفته بود: دولت‌هایی که در مقابل مطالبات مدنی و مسالمت‌آمیز مردم کشور خود، به خشونت متوسل شده و به صورت رسمی و علنی دستور سرکوب شدید معترضان را می‌دهند، حق ندارند در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای قوانین کشور و صدور احکام در مجرای کاملا قانونی بمنظور مقابله با خشونت آشکار و حفظ نظم و امنیت عمومی کشور و مردم ایران اظهار نظر کنند.

به گفته وی، همانگونه که «اجرای قانون» و «برقراری امنیت عمومی» وظیفه دولت‌ها است، مقابله مؤثر و بازدارنده در قبال هرگونه قانون شکنی، ایجاد آشوب و ترویج ناامنی در جامعه نیز از جمله مسؤلیت بدیهی و ضروری دولت‌ها از جمله دولت جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته