دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1401 - 14:33
بعد از دیدار با امیرعبداللهیان؛

بورل: روی باز ماندن راه‌های ارتباطی اتحادیه اروپا-ایران توافق کردیم

بورل: روی باز ماندن راه‌های ارتباطی اتحادیه اروپا-ایران توافق کردیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار با وزیر خارجه ایران، به رغم تکرار برخی ادعاها، از توافق طرفین برای باز نگه داشتن راه‌های ارتباطی و لزوم احیای برجام خبر داد.
کد خبر : 821266

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیداری که در حاشیه نشست بغداد ۲ با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران داشت، در پیامی توئیتری نوشت: درباره لزوم باز نگه داشتن ارتباطات و احیای برجام بر مبنای مذاکرات وین توافق کردیم.

بورل در بخشی از این توئیت با تکرار برخی ادعا‌ها علیه ایران نوشت: دیدار ضروری با حسین امیرعبداللهیان در میانه روابط رو به وخامت اتحادیه اروپا-ایران تاکیدی بود بر لزوم توقف فوری حمایت نظامی از روسیه و سرکوب داخلی در ایران.

ایران طی ماه‌های اخیر، هرگونه اتهام مبنی بر تسلیح روسیه در میدان جنگ اوکراین را با صراحت رد کرده است. همزمان، با قائل شدن تفاوت میان اغتشاش و اعتراض، برخورد قانونی با کسانی را که با اقداماتی مانند تخریب اموال عمومی فضای جامعه را ناامن می‌کنند، حق خود می‌داند.

کنفرانس بغداد ۲ با حضور تعدادی از سران و وزرای خارجه کشور‌های همسایه و همکار عراق به‌منظور ارائه راهکار‌هایی پیرامون مسائل این کشور، به میزبانی اردن در حال برگزاری است.

امیرعبداللهیان روز گذشته درباره احتمال دیدار خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه این نشست گفته بود: قرار است که بورل همزمان با هیئت ما به اردن سفر کند، تماس‌ها و گفتگو‌های باقری با مورا و تماس‌های من با بورل به طور جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این گفتگو‌ها را تکمیل کنیم.

وزیر خارجه ایران در رابطه با رویکرد آمریکا در موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و رفتار واقع بینانه طرف آمریکایی باشیم. صراحتا به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنم که باید بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام یکی را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته