دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1401 - 13:54
چالش‌های محیط‌زیستی و امنیت انسانی ایران به مسابقه گذاشته می‌شود؛

فراخوان «ایده‌های نوین در محیط‌زیست و توسعه پایدار»

فراخوان «ایده‌های نوین در محیط‌زیست و توسعه پایدار»
مسابقه «ایده‌های نوین در محیط‌زیست و توسعه پایدار» به منظور شناسایی چالش‌های محیط‌زیستی و امنیت انسانی در ایران در دو گروه دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
کد خبر : 819747

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرری، مسابقه «ایده‌های نوین در محیط‌زیست و توسعه پایدار» ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری برگزار می‌شود و مهلت ارسال ایده تا ۱۰ دی اعلام شده است.

پیش‌رویداد نخست مسابقه ملی «ایده‌های نوین در محیط‌زیست و توسعه پایدار» با همکاری مشترک باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه تحت حمایت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری با حضور علی بابازاده معاون دفتر مشارکت­‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط‌زیست، محسن رنجبر معاون پژوهش و فناوری، هادی باقرزاده مدیر پژوهش، مریم قلی‌زاده رئیس دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه، معصومه پیریایی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، رئیس پژوهش دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه و تعدادی از استادان واحد یادگار امام و نمایندگان سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برگزار شد.

هدف از برگزاری این پیش‌رویداد آشنایی دو گروه شرکت‌کننده دانش‌آموزی و دانشجویی با چالش‌های محیط‌زیستی و امنیت انسانی در ایران شامل معضلات آب، آلودگی هوا، انرژی، نابودی تنوع زیستی و تخریب و فرسایش خاک و اصلاح الگوی صحیح مصرف و بررسی اثرات و کنش‌های انسانی در محیط ارائه ایده و راهکار‌های حفظ محیط‌زیست است.

آشنایی دانشجویان با چالش‌های محیط‌زیستی و امنیت انسانی در ایران

پیش‌رویداد دوم مسابقه ملی ایده‌های نوین در محیط‌زیست و توسعه پایدار ۲۷ آذر با عنوان «تغییرات آب و هوا و پیامد‌های آن بر محیط زیست» برگزار می‌شود.

از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ آذر نیز نمایشگاهی به‌مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار برگزار می‌شود که در این نمایشگاه غرفه‌ای به سازمان محیط زیست به‌منظور فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته