دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1401 - 11:01
در ترم تحصیلی جدید صورت گرفت؛

جذب ۱۷۰ دانشجوی پزشکی خارجی در دانشگاه آزاد شهرقدس

جذب ۱۷۰ دانشجوی پزشکی خارجی در دانشگاه آزاد شهرقدس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: این دانشگاه در ترم تحصیلی جدید حدود ۱۷۰ دانشجوی پزشکی خارجی و بین‌المللی جذب کرده و اکنون از امکانات و زیرساخت‌های موجود استفاده می‌کنند.
کد خبر : 818866

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرقدس، نخستین همایش منطقه‌ای دستاورد‌های نوین و پژوهش‌های دانش‌بنیان در میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس برگزار و با هماهنگی‌های اتخاذشده پیشنهاد‌هایی مطرح و مقرر شد در دستور کاری برنامه‌های آینده این واحد دانشگاهی قرار گیرد.

**توانمندی‌های واحد شهر قدس در جذب دانشجو

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در این همایش اظهار کرد: این واحد دانشگاهی با درجه جامع (سطح ویژه) در چند سال اخیر به دلیل شرایط جغرافیایی و وجود زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی معمولاً به‌عنوان انتخاب نخست متقاضیان در برخی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی مورد توجه قرار گرفته؛ بنابراین جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد با مأموریت حل مشکلات جامعه در بخش صنعت، مهارت افزایی، کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار‌های جدید با توجه به ظرفیت بالای علمی از مهم‌ترین توانمندی‌های واحد شهرقدس است.

عبدالله قاسمی پیربلوطی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد از ظرفیت مطلوب و مناسبی برای پذیرش دانشجو برخوردار هستیم و یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های واحد دانشگاهی شهر قدس وجود اعضای هیئت علمی مجرب و متخصص با مرتبه علمی استاد، دانشیار و استادیار است.

وی با اشاره به توانمندی‌های این واحد دانشگاهی تشریح کرد: برخی از توانمندی‌ها و زیرساخت‌های شبکه دانشگاهی (شهر قدس-صفادشت-ملارد) مانند سرای صنعت و تجارت، مدرسه اشتغال، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز رشد، مرکز فناوری و نوآوری، مراکز تحقیقاتی آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز به دستگاه‌های پیشرفته، کتابخانه سنتی و دیجیتال، امکانات و تجهیزات کمک‌آموزشی، امکانات رفاهی و فرهنگی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس عنوان کرد: این واحد دانشگاهی از سال ۱۳۸۲ به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون ۲۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری دارد.

قاسمی پیربلوطی ادامه داد: امسال توانستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران تعدادی رشته‌های علوم پزشکی مانند بهداشت غذا و دارو را به مجموعه اضافه کنیم. به تازگی وزیر بهداشت رشته‌هایی مانند پرستاری، کارشناسی بهداشت و روانشناسی سلامت را به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس اضافه کرده علاوه بر آن با همکاری علوم پزشکی حدود ۱۷۰ دانشجوی پزشکی خارجی و بین‌المللی گرفته‌ایم که حدود دو هفته است که کلاس‌های این دانشجویان آغاز شده و از امکانات و زیرساخت‌های واحد استفاده می‌کنند.

جذب ۱۷۰ دانشجوی پزشکی خارجی در دانشگاه آزاد شهرقدس

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس واحدی جامع است و یکی از واحد‌های بسیار خوب بوده که در برخی از رشته‌ها مانند میکروبیولوژی به دلیل وجود استادان خیلی مجرب و دانشجویان توانسته برند سازی خوبی را انجام دهد.

منصوره پاک‌نژادی عضو هیئت علمی گروه میکروبیولوژی واحد شهر قدس به عنوان دبیر اجرایی، رئیس کمیته داوران و عضو کمیته علمی همایش هم بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با افتخار نخستین همایش منطقه‌ای دستاورد‌های نوین و پژوهش‌های دانش بنیان در میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی را برگزار کرد.

 پاک‌نژادی افزود: این همایش با دریافت مجوز از پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) در بالاترین سطح علمی و با حضور دانشجویان و استادان فرهیخته از سراسر کشور برگزار شد و زهرا بم‌زاده و آتوسا فردوسی به عنوان عضو کمیته علمی و اجرایی و تقی جانی‌نژاد کارشناس امور پژوهشی در برگزاری همایش، همکاری صمیمانه و قابل قدردانی داشتند.

وی عنوان کرد: آنچه که باعث پویایی و جذابیت بیشر همایش شد، حضور فعال دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گروه میکروبیولوژی واحد شهر قدس در ارائه مقالات علمی و همکاری در برگزاری هرچه بهتر همایش بود. این همکاری صمیمانه نشان از علاقه و انگیزه بالای دانشجویان در پیشرفت علمی خود و دانشگاه دارد که قابل تشویق و قدرانی فراوان است.

پاک‌نژادی بیان کرد که حضور میهمانان و سخنرانان ویژه‌ای مانند نور امیر مظفری ثابت، رضا رنجبر، فاطمه فلاح، مهرداد بهمنش، اسماعیل صدرالدینی، مهدی رزاقی ابیانه، و مونا سلیمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، بقیه الله، شهید بهشتی، تربیت مدرس، تهران و انستیتوپاستور ایران نیز افتخاری دیگر برای این همایش علمی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس بود.

عضو هیئت علمی گروه میکروبیولوژی واحد شهر قدس ادامه داد: در این همایش سخنرانان فرهیخته‌ای مانند مصطفی محمدی از دانشگاه آزاد واحد فلاورجان، سعید زیبایی از مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مشهد، فاطمه سمیعی از واحد رودهن، طلا کمالی خامنه از تبریز و پیروز شادباش از شهید بهشتی مقالات ارزشمند خود را ارائه کردند.

علاوه بر این، طراوت حمیدی، آنیتا پارسای، نسیم گلیگر، مهسا پویا، آرزو حیدری، مینا شیخ، امیر رضا سلیمانی پور، و اعظم مومیوند از دانشجویان منتخب توسط داوران برای سخنرانی بودند که طراوت حمیدی به عنوان سخنران برتر انتخاب شد. در بخش پوستر نیز مقالات بسیار ارزشمندی از اساتید و دانشجویان واحد شهر قدس و سراسر کشور دریافت و نمایه شد.

 پاک‌نژادی اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌‌های علمی بالا بین دانشجویان و استادان، اگر کمبود‌ها و محدودیت‌های پژوهشی به ویژه در تهیه دستگاه‌ها، مواد و وسایل آزمایشگاهی برطرف شود مسلماً دستاورد‌های نوین و ارزشمند بسیاری ارائه خواهد شد. با بهره‌گیری از توانایی محققان جوان خلاق و پرانگیزه در کنار پیشکسوتان حوزه میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی نیز می‌توان در اشتغال زایی و پیشرفت علمی جامعه کمک بسزایی کرد. امید است با بهره‌گیری از توانمندی‌ محققان در دستاورد‌های علمی و پژوهشی، گام‌های ارزشمندی در جهت پیشبرد اهداف متعالی علم و دانش و ارتقاء جایگاه پژوهش در جامعه و دانشگاه برداشته شود.

به گزارش آنا، در این همایش هیئت داوران مقرر کرد اسامی برگزیدگان همایش را پس از بررسی و مشورت لازم در هفته آینده اعلام کند و با اهدای لوح و پرداخت مبالغ نقدی از برگزیدگان این همایش قدردانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته