دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 12:14

کلیه معاملات اموال غیر منقول ثبت‌شده، در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود

بهارستان‌ نشینان در ادامه رسیدگی به مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مواد الحاقی 52، 53 و 54 را در جلسه علنی امروز مجلس مصوب کردند.
کد خبر : 81836

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا به موجب ماده الحاقی52؛ کلیه معاملات راجع به اموال غیرمنقول ثبت‌شده مانند بیع، صلح، اجاره و رهن و نیز وعده یا تعهد به انجام اینگونه معاملات باید به‌طور رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود. اسناد عادی که درخصوص معاملات راجع به اموال غیرمنقول تنظیم شوند در برابر اشخاص ثالث غیرقابل استناد بوده و قابلیت معارضه با اسناد رسمی را ندارند.


وزارت بهداشت و علوم می‌توانند از محل فروش امکانات قابل واگذاری برای افزایش سرمایه صندوق رفاه دانشجویان اقدام کنند


در ماده الحاقی53 آمده است: به وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاهها و مؤسسات و دستگاههای وابسته و تابعه اجازه داده می‌شود به‌منظور افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌ها از محل فروش امکانات و اموال قابل واگذاری پس از واریز وجوه به حساب خزانه و با رعایت مقررات مربوطه اقدام نمایند.


بنیاد شهید موظف شد مستمری والدین فوت شده شهدا را به فرزندان معلول همان خانواده پرداخت کند


همچنین در ماده الحاقی54 تصریح شده است: دولت موظف است از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به استمرار پرداخت مستمری پدر و مادر شهید فوت شده دارای فرزندان معلول، محجور، مطلقه تحت تکفل، نامادری و بیماری صعب‌العلاج اقدام نماید.


تبصره 1- در صورتی‌که از حق و حقوق دولتی این‌دسته از افراد به‌طور ماهانه برخوردار باشند از این ماده مستثنی می‌باشند.


تبصره 2- فرزندان شهید که معلول، محجور و دارای بیماری صعب‌العلاج هستند و قادر به‌کار نیستند از حقوق ماهانه برخوردار می‌شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته