دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویترز:‌

۱۰۰ هزار پرستار انگلیسی اعتصاب می‌کنند

۱۰۰ هزار پرستار انگلیسی اعتصاب می‌کنند
بیش از صد هزار پرستار در سراسر انگلیس، ولز و ایرلند شمالی در اعتراض به دستمزدهای پایین اعتصاب می‌کنند.
کد خبر : 817715

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، بیش از صد هزار پرستار در سراسر انگلیس، ولز و ایرلند شمالی در اعتراض به دستمزد‌های پایین ماه آینده اعتصاب می‌کنند.  

اتحادیه پرستاران انگلیس اعلام کرد: پرستاران این کشور برای اولین بار از زمان  تاسیس این اتحادیه در صد و شش ساله گذشته به منظور موافقت با تقاضای دستمزد بالاتر اعتصاب خواهند کرد.

کالج پرستاری انگلیس (RCN) پیش از این گفته بود که پرستاران در ۱۵ و ۲۰ دسامبر جریان اعتصاب خود را آغاز می‌کنند که در تاریخ صد ساله تاسیس این اتحادیه، اقدامی عجیب محسوب می‌شود.

انگلیس در سال جاری شاهد موجی از اعتصاب‌ها در طیفی از مشاغل بوده، زیرا افزایش دستمزد‌ها نتوانسته با تورم ۱۰ درصدی همراه شود. دولت انگلیس  نیز از برآورده کردن درخواست پرستاران مبنی بر افزایش حقوق ۵ درصد بالاتر از نرخ تورم خودداری کرد.

«پت کالن» دبیر کل کالج پرستاری انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «وزرا پیشنهاد من برای مذاکرات رسمی پرداخت  دستمزد پرستاران را رد کردند. برای ما چاره‌ای باقی نگذاشته‌اند جز اینکه اعلام کنیم اعضای ما در ماه دسامبر کجا اعتصاب خواهند کرد».

در این بیانیه آمده است، در صورت عدم برگزاری مذاکرات ممکن است اعتصابات بیشتری برگزار شود.

در حالی که انگلیس با رکود اقتصادی و بحران هزینه زندگی مواجه است و تورم در ماه اکتبر به بالاترین حد در ۴۱ سال گذشته یعنی ۱۱.۱ درصد رسیده، این جریان بر فشار بر ریشی سوناک، نخستین نخست‌وزیر آسیایی بریتانیایی انگلیس خواهد افزود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته